Opel wycenił nową Astrę. O dziwo jest rozsądnie i taniej niż w Peugeocie

Nowy Opel Astra, w tym wersja hybrydowa, na początku 2022 roku pojawi się w salonach. Z końcem tego roku pojawił się w cennikach. Mimo bazowania na tej samej konstrukcji co Peugeot 308, Astra jest wyraźnie tańsza.

Więcej nowości motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Bez zbędnych wstępów - Peugeot 308, z którym Opel Astra dzieli m.in. platformę i rozwiązania napędowe, otwiera cennik kwotą 90 300 zł (3-cylindrowe 1.2 oznaczone jako PureTech 110 z manualną skrzynią biegów). Tymczasem bliźniacza Astra (również 3-cylindrowe 1.2 Turbo o mocy 110 KM z manualem) kosztuje 82 900 zł. Skąd te różnice w cenach?

Zobacz wideo Do 2024 roku każdy model Opla w wersji zelektryfikowanej. Jak prezentuje się Grandland X Hybrid?

Baza bazie nierówna

Bazowy Opel Astra to wersja wyposażenia... Astra. Na pokładzie znajdziemy automatyczną jednostrefową klimatyzację, cyfrowe zegary, system multimedialny z 10-calowym ekranem, LED-owe światła i dość standardowe w dzisiejszych czasach elektryczne przednie szyby oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Dodatkowo mam system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia i kierowcy i układ hamowania awaryjnego w razie zagrożenia. Z kolei w Peugeocie 308 w standardzie dostaniemy też tylne czujniki parkowania, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu i bezprzewodowy Mirror Screen. Odrobina więcej wygód, ale okupiona wydatkiem prawie 7,5 tys. zł. Jeśli więc ktoś będzie szukał budżetowej lub flotowej propozycji, raczej skieruje swoje kroki do Opla.

Więcej mocy

130-konny wariant tego samego silnika 1.2 Turbo, dostępny w wersji wyposażenia Edition (6 głośników, radio DAB, czujnik deszczu, czujniki parkingowe przód/tył, elektrochromatyczne lusterko wsteczne) podniesie cenę Astry do 95 900 zł. Nadal będzie tam manualna skrzynia biegów. Automat pojawi się dopiero w kolejnej wersji wyposażenia Elegance (adaptacyjny tempomat, układ kontroli pasa ruchu, podgrzewana przednia szyba, przyciemniane tylne szyby, panoramiczna kamera cofania) która kosztuje 114 900 zł.

Opel Astra 2022Opel Astra 2022 Opel

Diesle

W gamie Astry został jeden silnik wysokoprężny - jednostka 1.5 o mocy 130 KM. Wariant z manualem oferowany jest w tańszej wersji Edition za 103 900 zł. Z koeli automat dostaniemy w wariancie Elegance (122 900 zł).

Sportowa hybryda

Astra po raz pierwszy została zelektryfikowana. W ofercie pojawił się wariant hybrydowy typu plug-in o mocy 180 KM. Wariant ten jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia:

  • Elegance - 152 900 zł;
  • GS Line - 160 900 zł;
  • Ultimate (dostępna tylko w wersji hybrydowej) - 173 900 zł.

W topowej wersji Ultimate znajdziemy dosłownie wszystko - światła IntelliLux LED, komplet systemów asystujących, ambientowe oświetlenie z 8 kolorami, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, a także podgrzewanie foteli i kierownicy.

Wciąż czekamy na wycenę bardziej praktycznej odmiany Astry - Sports Tourer, czyli po prostu kombi. Prawdopodobnie rodzinna wersja nadwoziowa będzie o 8-10 tys. droższa od klasycznego hatchbacka.

Opel Astra Sports Tourer 2022Opel Astra Sports Tourer 2022 Opel

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.