Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Niedawno ratyfikowana w Kalifornii ustawa zakazuje sprzedaży nowych, małych silników spalinowych już od 1 stycznia 2024 r. Są to rodzaje jednostek napędowych w kosiarkach i dmuchawach do liści. Jednak nowe prawo w obecnej formie dotyczy również wbudowanych generatorów w kamperach. Wiele firm jest zdenerwowanych tą nową regulacją, a California RV Dealers Association naciska na zmiany.
Wbudowane generatory to dosyć powszechna sprawa w kamperach. Brak jednak możliwości ich sprzedaży w tego typu pojazdach przysparza wiele trudności przy sprzedaży pojazdu. California RV Dealers Association chce, by przedstawiciele branży samochodów kempingowych zwołali 9 grudnia posiedzenie California Air Resources Board, aby wyjaśnić, dlaczego ta regulacja stanowi dla nich tak ogromny problem.
Prawo stanu Kalifornia podaje, że „istnieją ekwiwalenty zerowej emisji dla wszystkich [małych silników spalinowych] regulowanych przez State Air Resources Board". Specjaliści zauważają, że rzeczywiście tak jest, ale jest to o wiele droższe od obecnie wykorzystywanych rozwiązań, a długość ładowania akumulatorów trwa znacznie dłużej niż zatankowanie.
W 2020 r. gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał zarządzenie wstrzymujące sprzedaż samochodów osobowych z napędem spalinowym w stanie w 2035 r. Dotyczy to również motocykli terenowych, UTV i innego sprzętu używanego w terenie. Do 2045 r. pojazdy średniej i dużej ładowności muszą być wyposażone w układy napędowe o zerowej emisji.