Producenci kamperów z Kalifornii mają problem. Zakaz używania małych generatorów spalinowych

W Kalifornii wprowadzono nowe prawo, które zakazuje sprzedaży małych silników spalinowych od 2024 r. Okazało się jednak problemem dla producentów pojazdów kempingowych.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Niedawno ratyfikowana w Kalifornii ustawa zakazuje sprzedaży nowych, małych silników spalinowych już od 1 stycznia 2024 r. Są to rodzaje jednostek napędowych w kosiarkach i dmuchawach do liści. Jednak nowe prawo w obecnej formie dotyczy również wbudowanych generatorów w kamperach. Wiele firm jest zdenerwowanych tą nową regulacją, a California RV Dealers Association naciska na zmiany.

Zobacz wideo Świecko. Straż graniczna po pościgu odzyskała skradzionego kampera

Wbudowane generatory to dosyć powszechna sprawa w kamperach. Brak jednak możliwości ich sprzedaży w tego typu pojazdach przysparza wiele trudności przy sprzedaży pojazdu. California RV Dealers Association chce, by przedstawiciele branży samochodów kempingowych zwołali 9 grudnia posiedzenie California Air Resources Board, aby wyjaśnić, dlaczego ta regulacja stanowi dla nich tak ogromny problem.

Prawo stanu Kalifornia podaje, że „istnieją ekwiwalenty zerowej emisji dla wszystkich [małych silników spalinowych] regulowanych przez State Air Resources Board". Specjaliści zauważają, że rzeczywiście tak jest, ale jest to o wiele droższe od obecnie wykorzystywanych rozwiązań, a długość ładowania akumulatorów trwa znacznie dłużej niż zatankowanie.

W 2020 r. gubernator Kalifornii Gavin Newsom podpisał zarządzenie wstrzymujące sprzedaż samochodów osobowych z napędem spalinowym w stanie w 2035 r. Dotyczy to również motocykli terenowych, UTV i innego sprzętu używanego w terenie. Do 2045 r. pojazdy średniej i dużej ładowności muszą być wyposażone w układy napędowe o zerowej emisji.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.