Nowa Mazda 2 to teraz Yaris z innym znaczkiem. Ma chwaloną i lubianą hybrydę

Hybrydowa Mazda 2, to nic innego jak Toyota Yaris. W Europie będzie dostępna od wiosny przyszłego roku.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

O tym, że Mazda szykuje własną wersję Toyoty Yaris było wiadomo już od zeszłego roku. I tak jak można było przypuszczać, nie zmieniło się prawie nic poza znaczkiem.

Zobacz wideo Ten samochód został przeznaczony do tego, by dawać radość z jazdy - Mazda MX-5 Roadster

Chociaż emblemat Mazdy różni się od owalnego logo Toyoty, projektanci wykonali świetną robotę, integrując go bez zmiany jakichkolwiek paneli nadwozia. To samo dotyczy wnętrza, ponieważ jedyną różnicą w stosunku do Yarisa jest znaczek Mazda na kierownicy i napis Mazda 2 na dywanikach.

Model oparty jest na platformie TNGA-B i jego długość wynosi 3940 mm, natomiast rozstaw osi to 2550 mm.

Hybrydowy układ napędowy Toyoty wytwarza łącznie 116 KM mocy i 169 Nm momentu obrotowego. System składa się z wolnossącego trzycylindrowego silnika o pojemności 1490 cm3 o mocy 92 KM, silnika elektrycznego o mocy 80 KM połączonego z przednimi kołami oraz drugiego silnika elektrycznego do uruchamiania silnika i ładowania akumulatora litowo-jonowego. Drugi silnik elektryczny ładuje się poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania oraz z silnika benzynowego, co pozwala pojazdowi na uruchamianie i jazdę w trybie elektrycznym przez dłuższy czas. Mazda 2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. Natomiast średnie zużycie paliwa wynosi 3,8-4,0 l/100 km.

Mazda oferuje swój model w trzech wersjach wyposażenia: Pure, Agile i Select. Dzięki temu modelowi japoński producent obniży średnią emisję swojej floty w Europie i spełni surowe przepisy.

Hybrydowa Mazda 2 będzie dostępna w Europie od wiosny przyszłego roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA