Kryzys. Jaki kryzys? Japończycy pobili w Polsce rekord w 11 miesięcy i się nie zatrzymują

Toyota sprzedała rekordową liczbę samochodów w 2021 roku i to w 11 miesięcy. Jest to lepszy wynik niż w rekordowym 2019 r.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ten rok jest łaskawy dla Toyoty w Polsce. Japoński producent sprzedał więcej aut w tym roku niż w 2019, który był dotychczas najszczęśliwszym okresem sprzedaży. Ponieważ jednak mamy do przebrnięcia jeszcze przez grudzień zapewne wynik jeszcze się poprawi.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Przez pierwsze 11 miesięcy 2021 r. Toyota sprzedała 67.752 egzemplarzy pojazdów (w całym 2019 r. ich wynik wyniósł 66.271 szt.). Obecnie udział w rynku wynosi 16,5 proc. W samym listopadzie sprzedano 5797 szt. pojazdów, to o ponad 3400 egz. więcej niż zanotowała druga najpopularniejsza marka.

W listopadzie wśród czterech najpopularniejszych samochodów w Polsce trzy to modele Toyoty. Pierwsze miejsce zajmuje Corolla z wynikiem 1979 rejestracji. Na drugim miejscu znalazła się C-HR (1101 szt.), a na czwartym Aygo (824 szt.). W pierwszej dziesiątce załapał się jeszcze Yaris z wynikiem 588 szt.

Patrząc na wynik ze wszystkich dotychczasowych 11 miesięcy, to również można zobaczyć cztery modele Toyoty: Corolla na pierwszym miejscu zanotowała wynik 19.967 aut. Yaris jest drugi (13.474 aut), RAV4 jest piąty (10.524 aut), a Toyota C-HR ósma (8628 aut).

Po 11 miesiącach liczba rejestracji PROACE CITY jest ponad dwukrotnie wyższa od drugiego najpopularniejszego kompaktowego vana. Od początku roku na drogi wyjechało 4588 egzemplarzy tego auta, a w listopadzie 313 egzemplarzy, co daje mu pierwsze miejsce w rozliczeniu miesięcznym.

Hilux konsekwentnie zajmuje pozycję drugiego najpopularniejszego pick-upa w Polsce. Klienci zarejestrowali w listopadzie 66 egzemplarzy tego modelu, a od początku roku 1002 egzemplarzy.

Przed nami jeszcze grudzień, który raczej już nie powinien zagrozić wynikom Toyoty.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.