Nowe Suzuki S-Cross. Ma sprostać nowoczesnym potrzebom przyszłych właścicieli

Suzuki dosyć oszczędnie wprowadza nowe modele. Przyszła jednak pora na odnowienie modelu S-Cross.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Suzuki S-Cross zadebiutowało na rynku w 2013 roku. Teraz, po wielu latach przeszedł czas na wprowadzenie nowej odsłony tego modelu.

Zobacz wideo Suzuki SX4 S-Cross - model dopasowany pod gusta Europejczyków

Nowe S-Cross posiada grill pomalowany na fortepianową czerń, na którym znajduje się logo marki wkomponowane w dwie srebrne listwy. Zresztą elementy chromowane występują nie tylko tutaj, znaleźć je można zarówno na przedzie, jak i tyle auta. Natomiast przednie, jak i tylne światła zostały wykonane w technologii LED. Charakteru nadają kwadratowe nadkola.

Nowy S-CROSS jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia - Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.

We wnętrzu znalazło się pięć miejsc, a dla osób siedzących na tylnej kanapie pojawiła się możliwość regulacji nachylenia oparcia. Za nimi znalazł się bagażnik o pojemności 430 litrów.

Do wnętrza wpada sporo światła za sprawą dużej przedniej szyby i dachu panoramicznego. We wnętrzu znaleźć można również szeroki kokpit utrzymany w trójwymiarowej stylistyce. Na środku deski rozdzielczej umieszczono 9-calowy ekran dotykowy obsługujący bezprzewodową łączność ze smartfonem i prezentujący informacje dotyczące stanu auta. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360 stopni. Poniżej zainstalowano pokrętło napędu ALLGRIP SELECT umieszczone w konsoli środkowej.

Pod maską nowego S-Crossa znalazł się silnik 1.4 BOOSTERJET (K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS. Turbodoładowana jednostka zapewnia 235 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 2000 obr./min. Turbosprężarka podczas normalnej jazdy ma domyślnie zamknięty zawór regulujący ciśnienie doładowania. Natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością otwiera się, aby zminimalizować zużycie paliwa.

Nowe Suzuki S-Cross dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia: Comfort, Premium, Elegance i Elegance Sun. Najtańsza wersja kosztuje wyjściowo 97.500 zł i oferowana jest z 1.4 BOOSTERJET, z napędem na dwa koła i manualną, 6-biegową skrzynią. Najdroższa wersja, czyli Elegance Sun, zaczyna się od 136.500 zł i tam dostępny jest ten sam silnik, ale z napędem na wszystkie koła i automatyczną skrzynią.

Nowe Suzuki S-Cross powoli wprowadzane jest u dilerów. Obecnie dostępne są od ręki.

Więcej o:
Copyright © Agora SA