Nowa Kia Niro. Z zachowawczego wyglądu ewoluuje w ekstrawagancki

W Seulu zaprezentowano nową Kię Niro. Po 5 latach na rynku należało się.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Kia Niro zadebiutowała w 2016 roku, a w 2018 pojawiła się e-Niro. Po 5 latach przyszedł moment, gdy koreańska firma pokazała światu drugą generację tego modelu. Odbyło się to w Seulu na targach Seoul Mobility Show.

Zobacz wideo To jeden z modeli, które napędzają wzrost marki KIA w Europie. Sprawdzamy hybrydowe Niro

O OO generacji Niro było wiadomo od 2020 r. Kia tworząc nową odsłonę tego crossovera inspirowała się głównie modelem koncepcyjnym HabaNiro z 2019 r. Główne elementy zaczerpnięte z tamtego pojazdu to dwukolorowe nadwozie i szeroki tylny słupek. Koreańczycy zaprojektowali nowe Niro tak, aby jak najwięcej inspiracji wziąć z natury.

Przód nowej Kii Niro ma mieć „tygrysią twarz". Przeprojektowano reflektory i światła do jazdy dziennej LED. Odważne detale stylistyczne są kontynuowane z tyłu z tylnymi światłami LED, które rozciągają się na tylnych słupkach.

Nowa Kia NiroNowa Kia Niro Kia

Wnętrze również zostało znacznie zmienione w stosunku do obecnego modelu. Deska rozdzielcza jest skierowana w stronę kierowcy. Zawiera ona w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i ekran informacyjno-rozrywkowy. Zamiast klasycznej dźwigni zmiany biegów, Kia zastosowała pokrętło. Znalazło się również miejsce dla oświetlenia ambientowego.

Południowokoreański producent samochodów twierdzi, że podsufitka nowego Niro jest wykonana z tapety z recyklingu, a siedzenia wykonane są z Bio PU z dodatkiem Tencelu z liści eukaliptusa. Ponadto na panelach drzwiowych zastosowano farbę wolną od izomerów benzenu, toluenu i ksylenu, aby zminimalizować wpływ na środowisko i ograniczyć ilość odpadów.

Nowe Niro wprowadza również nowy tryb jazdy – Greenzone Drive Mode. Ta funkcja automatycznie przełącza hybrydy plug-in na tryb całkowicie elektryczny podczas jazdy w zielonych strefach, takich jak obszary mieszkalne lub pobliskie szkoły i szpitale. Technologia rozpoznaje również ulubione miejsca kierowcy, które są zarejestrowane w systemie nawigacji jako zielona strefa.

Kia nie podała szczegółów dotyczących napędów. Widomo jedynie, że będą występowały napędy HEV, PHEV i tylko elektryczny. Więcej szczegółów poznamy zapewne w najbliższym czasie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA