Mazda CX-50 to całkowicie nowy SUV, który będzie dostępny tylko na rynku Ameryki Północnej. W tym modelu zaskakuje niemalże wszystko - ma agresywną, bojową wręcz stylistykę, która znajduje odzwierciedlenie w napędzie. Gama silnikowa to mocne jednostki, których moc trafia na cztery koła, a w aucie pojawił się nawet tryb off-road. To nie do końca to, do czego przyzwyczaiła nas filozofia Kodo.
CX-50 jest znacznie bardziej kanciasta od modeli, które do tej pory Mazda miała w swoim portfolio. Niejako wymusił to amerykański rynek - tam wszystko co wielkie, masywne i kanciaste, sprzedaje się jak świeże bułeczki. Dodatkowo w ofercie znalazły się stylistyczne off-road'owe pakiety, które jeszcze bardziej podkreślają wszędobylskość tego modelu.
Sylwetka nadwozia Mazdy CX-50 podkreśla zwiększone możliwości terenowe. Rozplanowanie i jakość wykończenia wnętrza kabiny są takie jak w europejskich modelach. Nowością jest panoramiczny szyberdach, który po raz pierwszy pojawił się w modelu tej marki.
Pod maską Mazdy CX-50 pojawi się 2,5-litrowa jednostka benzynowa w dwóch wariantach. Ta wolnossąca oferuje 190 KM i jest bazowym silnikiem w ofercie, a wariant turbodoładowany oferuje 250 KM. W przyszłości do gamy ma dołączyć wariant hybrydowy i elektryczny. Jednak na te nowości będziemy musieli jeszcze poczekać.
Ciekawostką (przynajmniej w Maździe) są trzy tryby jazdy - Normal, Sport i Off-road. Standardowo dostępny system Mi-Drive (Mazda Intelligent Drive Select) zarządza napędem na cztery koła i-Activ AWD zapewniając optymalne osiągi.
Mazda CX-50 to pierwszy model Mazdy produkowany w nowej fabryce Mazda Toyota Manufacturing (MTM), zlokalizowanej w Huntsville w stanie Alabama. MTM to przedsięwzięcie joint-venture obu producentów (50:50), z roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. sztuk samochodów (po 150 tys. sztuk dla każdego producenta). To część szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Premiera Mazdy CX-50 poprzedza prezentację dwóch większych SUV-ów, które zostaną wprowadzone na rynek europejski w ciągu najbliższych dwóch lat. Mazda CX-60 z dwoma rzędami siedzeń oraz oferująca trzy rzędy Mazda CX-80 to wprowadzenie do Europy benzynowo-elektrycznych, hybrydowych układów napędowych typu plug-in. W ofercie znajdzie się także sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym nowej generacji – Skyactiv-X oraz silnik Diesla Skyactiv-D z 48-woltowym układem hybrydowym pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).