Szef Forda z uznaniem o Tesli. "Jeśli mamy odnieść sukces, nie możemy ich dłużej ignorować"

Prezes Forda, Jim Farley, powiedział pracownikom, że ??firma nie może dłużej ignorować zagrożenia ze strony Tesli.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Prezes Forda, Jim Farley odbył spotkanie z pracownikami, na którym stwierdził, że nie można dłużej ignorować Tesli, która stała się jednym z liderów w segmencie aut elektrycznych. Kilka tygodni temu prezes Volkswagena, Herbert Diess chwalił Teslę za osiągnięcia i stwierdził, że musi przyspieszyć w rozwijaniu elektryków.

Zobacz wideo Piotr Pawlak o szansach i wyzwaniach rynku motoryzacyjnego

Jim Farley powiedział dokładnie:

(…) [Model 3] Był najlepiej sprzedającym się pojazdem w Wielkiej Brytanii. Przez większość miesięcy jest to najlepiej sprzedający się pojazd w Kalifornii. Nie tylko elektryczny, ale ogólnie. Jeśli mamy odnieść sukces, nie możemy dłużej ignorować tej konkurencji.

Farley zaznaczył również czym różni się Tesla od „starych wyjadaczy" znajdujących się na rynku motoryzacyjnym od dziesięcioleci:

Spójrz na Teslę, dlaczego robią to, co robią i czego możemy się od nich nauczyć. Po pierwsze, mają model bezpośredni… Nie ma nikogo pomiędzy. Sprawiają, że jest to takie proste. Trzy lub cztery kliknięcia konfigurują pojazd przy niewielkiej złożoności dostarczenia go do klienta. Prosta, nienegocjowana wycena. Duży system rezerwacji oraz zdalna obsługa. Po drugie, Tesla maksymalizuje wykorzystanie elektronów w pojeździe. Nikt nie robi tego lepiej niż oni. Ich klienci płacą mniej za lepszą baterię… Po trzecie, sam produkt bardzo różni się od reszty branży ICE, a złożoność jest niewielka w porównaniu z producentami OEM.

Ford Mustang Mach-E7 rzeczy, które zaskakują przy pierwszym kontakcie z Mustangiem Mach-E? [WIDEO]

Pracownik Forda Ryan McManus wypowiedział się dla Detroit Free Press, że spotkanie prezesa z pracownikami przebiegało w pozytywnym tonie. Porównał to do spotkania zawodników z trenerem po zwycięskim meczu, który pokazuje, gdzie trzeba się podciągnąć. Stwierdził również, że firmy takie jak Tesla czy inne startupy mają łatwiej, bo mają czyste konto.

Więcej o: