Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Lucid Air to pojazd elektryczny i jeden z konkurentów Tesli. Długo trzeba było czekać na jego dostawy, ale 20 pierwszych sztuk trafiło właśnie do klientów. Z tej okazji Lucid podał również pojemność ich baterii wykorzystywanych w wersjach Dream Edition oraz Grand Touring.
Lucid Air w wersji Dream Edition posiada 108-110 kWh netto pojemności użytecznej baterii (oficjalnie 118 kWh) i składa się z 6600 ogniw cylindrycznych w formacie 2170, czyli dokładnie tak jak to robi Tesla w Modelu 3 i Y. Auto jest w stanie przejechać 837 km EPA na jednym ładowaniu i posiada około 946 KM mocy. W odmianie Grand Touring zastosowano baterię o pojemności 102-105 kWh (112 kWh) i nie jest gorzej. Pojazd przejedzie 830 km EPA.
Lucid Air Dream Edition rozpędza się do 100 km/h w około 2,7-3 s.
Lucid Air bezpośrednio konkuruje z Teslą Model S, Mercedesem EQE czy Audi A6 e-tron. Jednak producent zapewnia, że we wnętrzu jest o wiele więcej miejsca niż definiuje to segment.