Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Minęło ponad osiem lat, odkąd Mazzanti Automobili zaprezentowało pierwszą Evantrę na Top Marques Monaco w 2013 roku. Przez ten czas producent cały czas ulepszał swój pojazd, ale nie zwiększył jego produkcji.
W pewnym momencie swojego istnienia, Evantra zyskała odmianę Millecavalli, napędzaną 7,3-litrowym silnikiem LS7 V8 z podwójnym turbodoładowaniem i osiągającą moc 1200 koni mechanicznych. Teraz natomiast powraca jako Evantra Pura.
Jak sama nazwa wskazuje, auto ma być czystsze. W zamyśle twórców ma być zatem mniej, ale więcej. Pure napędza doładowany silnik V8 o pojemności 6,2 L. Generuje on 761 KM mocy i 910 Nm momentu obrotowego. Chociaż to nie jest najmocniejsza Evantra, to producent odchudził auto o 90 kg i teraz waży 1290 kg.
Zmiany te pozwoliły, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 s. i osiąga prędkość maksymalną 360 km/h. Za hamowanie odpowiadają hamulce Brembo.
Mazzanti Evantra Pura można również dostosować do własnych potrzeb. Możesz dodać mały ekran na środku kierownicy, aby uzyskać różne informacje dotyczące jazdy, a jako opcja dostępne są również łopatki zmiany biegów z włókna węglowego. Właściciele mogą również poprosić o specjalnie uformowane siedzenia, aby zapewnić maksymalny komfort i ergonomię.
Nie dla każdego jednak będzie Evantra Pura. Firma przewiduje budowę jedynie 5 sztuk rocznie, a sama Pura też będzie ograniczona. Nie podano również ceny, o nią trzeba się zgłosić do producenta.