Hybrydy świętują, a diesel powoli odchodzi. Rejestracje aut w Unii Europejskiej

Według najnowszych danych pojazdy spalinowo-elektryczne w III kw. roku są drugą siłą po pojazdach benzynowych. Świat zaczyna co raz śmielej się zmieniać.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów samochody z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in prawie podwoiły swój udział w rynku w trzecim kwartale tego roku. Co zrozumiałe ten skok był możliwy kosztem aut spalinowych.

Zobacz wideo Test Forda Mustanga Mach-E

Auta hybrydowe stanowiły 20,7 proc. całego rynku unijnego. Auta z takim napędem ustąpiły jedynie pojazdom z napędem benzynowym. Auta z silnikami diesla znalazły się na trzecim miejscu.

W III kw. pojazdy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi traciły w dalszym ciągu na popularności. Sprzedano w sumie 855.476 sztuk aut spalinowych co stanowi spadek o 35,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Największy problem odnotowały pojazdy z dieslem. Udział w rynku tego typu napędu wyniósł jedynie 17,6 proc. i wynosiła 381.473 sztuki, a zatem połowę tego co w roku ubiegłym (769.922 szt.)

W III kw. tego roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 212.582 szt. pojazdów bateryjnych (BEV), czyli więcej o 56,7 proc. Taki wzrost był możliwy dzięki dotacjom w wielu krajach. Co się tyczy hybryd typu plug-in (PHEV) również pojawił się skok o 42,6 proc. Najwięcej tego typu pojazdów zostało sprzedanych i zarejestrowanych we Włoszech (więcej o 130,6 proc. w stosunku do ubiegłego roku).

Klasyczne hybrydy (HEV) również odnotowały wzrost sprzedaży. W ostatnich trzech miesiącach było to o 31,5 proc. więcej. Sprzedano niemal pół miliona pojazdów z tym napędem i jest to najpopularniejszy napęd alternatywny.

Warto jednak wspomnieć też o pewnym spadku. Pojazdy zasilane gazem ziemnym (NGV) odnotowały mniej sprzedanych sztuk niż przed rokiem, bo aż o 48,8 proc. Natomiast pojazdy napędzane LPG odnotowały wzrost o 28,1 proc., czyli 62.574 szt. znalazło swoich nowych właścicieli.

Powoli zaczynają się zmieniać przyzwyczajenia konsumentów, co widać na powyższych danych.

Więcej o: