GMC Sierra 1500 idzie w luksus i technologię. Nowe wykończenia pickupa po liftingu

Pickupy GMC robią wrażenie. Teraz ich najpopularniejszy model Sierra 1500 otrzymał nowe wykończenia.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

GMC zawsze produkowało jedne z lepiej wyglądających pickupów. Teraz Sierra 1500 otrzyma nowe wykończenia. Oczy należy skierować w stronę luksusu i technologii. Nazywają się bowiem AT4X i Denali Ultimate. Jest to szansa dla tego modelu, aby wyrównać walkę chociażbym z RAM-em 1500.

Zobacz wideo Zdziwisz się, jakimi pojazdami można jeździć na kategorię B

GMC Sierra 1500 po liftingu – wygląd

Zaczynając od przodu, zmieniono grill, który jest lepiej zintegrowany z maską. Dołączają do niego nowe reflektory LED o wyrazistym kształcie litery C. Dodatkowe zmiany są kosmetyczne. Pickup ma zmieniony przedni zderzak i bardziej dyskretne światła przeciwmgielne. Modele SLT i Denali są wyposażone w odnowione felgi, a nabywcy otrzymają również zmienioną paletę kolorów, która obejmuje teraz Titanium Rush Metallic, Dynamic Blue Metallic i Desert Sand Metallic.

Najsłabszym jednak elementem odchodzącej Sierry było wnętrze, głównie plastikowe. Podczas gdy podstawowy model Pro w dużej mierze zachowuje stary wygląd, o tyle SLE i wyższe wersje mają zupełnie nowe wnętrze, które jest znacznie bardziej ekskluzywne i luksusowe.

GMC Sierra 1500 2022 po liftingu
GMC Sierra 1500 2022 po liftingu GMC

Zmiany po liftingu są zauważalne. Model ma nowy 12,3’’ cyfrowy zestaw wskaźników, a także 13,4’’ ekran od systemu informacyjno-rozrywkowego z wbudowanymi Mapami Google, Asystentem Google i Google Play. Właściciele mogą instalować aplikacje w systemie informacyjno-rozrywkowym i wypowiadać komendy głodowe do wykonywania połączeń, wysyłania wiadomości tekstowych oraz sterowania systemami audio, nawigacją i klimatyzacją.

Warto wspomnieć, że wspomniany system jest wysoce konfigurowalny, a użytkownicy mogą wybierać między wyświetlaniem informacji na pełnym lub podzielonym ekranie. Posiada również system Amazon Alexa oraz bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto.

Pozostawiając ekrany na bok, warto wspomnieć, że półciężarówka ma nową konsolę środkową z dźwignią zmiany biegów (w wersji z siedzeniami kubełkowymi). Kupujący znajdą również nowe, wyższej klasy materiały jako wykończenie i nową kolumnę kierownicy.

GMC Sierra 1500 po liftingu – Denali Ultimate

Wykończenie Denali Ultimate oparte jest na wyposażeniu Denali. Ma jednak umocnić pickupa jako najbardziej luksusowego i zaawansowanego technologicznie. Pojazd posiada unikalny grill, a także chromowane elementy. Do tego pickup w tej wersji ma wysuwane boczne stopnie, pakę wykończoną w wersji CarbonPro i ekskluzywne 22-calowe koła z czarnym wykończeniem połyskującym.

Wnętrze również jest luksusowe. Denali Ultimate błyszczy dzięki kabinie Alpine Umber ze skórą licową na siedzeniach, panelach drzwi i konsoli środkowej. Kupujący znajdą również obszytą skórą deskę rozdzielczą, a podsufitka jest z zamszu, która ciągnie się wzdłuż słupków.

GMC Sierra 1500 2022 po liftingu
GMC Sierra 1500 2022 po liftingu GMC

Aby podkreślić luksus, firma wyposażyła pojazd w elektrycznie regulowane siedzenia w 16 kierunkach. Do tego są podgrzewane, wentylowane i mają funkcję masażu. Inne zalety to 12-głośnikowy system audio Bose premium, cyfrowe lusterko wsteczne i 15-calowy, wielokolorowy wyświetlacz head-up.

Denali Ultimate jest standardowo wyposażony w półautonomiczny system jazdy Super Cruise. System oferuje funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu, a także możliwość korzystania z niego podczas holowania.

Pod maską znalazł się silnik V8 6,2 L, który wytwarza 426 KM mocy 624 Nm momentu obrotowego. Połączony jest z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i standardowym napędem na cztery koła.

GMC Sierra 1500 po liftingu – AT4X

O ile Denali Ultimate jest nastawiony na luksus, o tyle AT4X łączyć ma komfort z możliwościami terenowymi. Posiada amortyzatory Multimatic DSSV i unikalne sprężyny, które zapewniają modelowi dodatkowe 25-50 mm skoku zawieszenia w porównaniu ze standardowym AT4. Półciężarówka ma również przednie i tylne e-blokady, dodatkową ochronę podwozia i 18-calowe koła z oponami Goodyear Wrangler DuraTrac Mud-Terrain.

Pomimo szorstkości przeznaczenia pojazdu, wnętrze również posiada znamiona luksusu. Auto ma ekskluzywne wnętrze Obsidian Rush z czarną skórą, która kontrastuje z białą lamówką i czerwonymi szwami. Sierra w tej wersji posiada również wykończenie z ciemnego drewna jesionowego, a także szereg funkcji wspólnych z Denali Ultimate. Należą do nich 16-kierunkowe, elektrycznie masowane przednie fotele, podsufitka z zamszu, szyberdach, wyświetlacz head-up, system audio Bose i 6,2-litrowy silnik V8.

GMC Sierra 1500 2022 po liftingu
GMC Sierra 1500 2022 po liftingu GMC

Sierra po liftingu jest standardowo wyposażona w zestaw systemów wspomagania kierowcy, który obejmuje ostrzeganie przed kolizją, automatyczne hamowanie awaryjne i hamowanie przed pieszymi. Dołącza do nich system ostrzegania o zmianie pasa ruchu z systemem ostrzegania o bocznej martwej strefie i reflektorami IntelliBeam.

Podobnie jak Chevrolet Silverado 1500, Sierra może być wyposażona w ulepszony czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,7 litra. Wytwarza on 314 KM i 569 Nm momentu obrotowego.

Jeśli ktoś jednak potrzebuje często holować, to GMC rekomentuje wybrać model z silnikiem wysokoprężnym Duramax o pojemności 3 L. Wytwarza on 281 KM i moment obrotowy 623 Nm.

Odświeżony GMC Sierra 1500 pojawi się w salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ceny zaczynają się od 32.495 dolarów za podstawową wersję Pro, ale kupujący, którzy chcą zaznać nowego wnętrza będą musieli się zdecydować na wersję SLE za 43.895 dolarów. Wykończenie AT4X zaczyna się od 74.995 dol., natomiast Denali Ultimate ma kosztować 80.395 dol.

Więcej o: