Toyota najbardziej wartościowa wśród marek motoryzacyjnych. Best Global Brands 2021 to potwierdził

Toyota zajęła siódme miejsce w rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie według rankingu Best Global Brands 2021. Zarazem jest to najwyżej umiejscowiona firma motoryzacyjna.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więc wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Ludzkość uwielbia rankingi. Co jakiś czas wybiera się najatrakcyjniejszych ludzi, najbardziej innowacyjne firmy, czy najbardziej wartościowe. Właśnie przedstawiono zestawienie najbardziej wartościowych firm – Best Global Brands 2021. Toyota w tym rankingu zajęła wysoką pozycję.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości. Recenzujemy toyotę C-HR

Według Interbrand Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów, czyli o 5 proc. wyżej niż rok temu. Jest to najwyższy wynik wśród marek motoryzacyjnych, a zarazem pozwoliło to japońskiemu producentowi zająć siódmą pozycję na TOP100 firm ogólnie. Na ósmej pozycji znalazł się Mercedes-Benz.

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów.

Najbardziej wartościowymi firmami w rankingu okazały się: Apple (408,251 mld dol.), Amazon (249,249 mld dol.) i Microsoft (210,191 mld dol.). Co się tyczy marek motoryzacyjnych, to sytuacja wygląda następująco (miejsce w rankingu, firma i wartość):

  • 7. Toyota – 54,107 mld dol.
  • 8. Mercedes-Benz – 50,866 mld dol.
  • 12. BMW – 41,631 mld dol.
  • 14. Tesla – 36,270 mld dol.
  • 25. Honda – 21,315 mld dol.
  • 35. Hyundai – 15,168 mld dol.
  • 46. Audi – 13,474 mld dol.
  • 47. Volkswagen – 13,423 mld dol.
  • 52. Ford – 12,861 mld dol.
  • 58. Porsche – 11,739 mld dol.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.