Spodobał Ci się ten artykuł? Więc wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Ludzkość uwielbia rankingi. Co jakiś czas wybiera się najatrakcyjniejszych ludzi, najbardziej innowacyjne firmy, czy najbardziej wartościowe. Właśnie przedstawiono zestawienie najbardziej wartościowych firm – Best Global Brands 2021. Toyota w tym rankingu zajęła wysoką pozycję.
Według Interbrand Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów, czyli o 5 proc. wyżej niż rok temu. Jest to najwyższy wynik wśród marek motoryzacyjnych, a zarazem pozwoliło to japońskiemu producentowi zająć siódmą pozycję na TOP100 firm ogólnie. Na ósmej pozycji znalazł się Mercedes-Benz.
Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów.
Najbardziej wartościowymi firmami w rankingu okazały się: Apple (408,251 mld dol.), Amazon (249,249 mld dol.) i Microsoft (210,191 mld dol.). Co się tyczy marek motoryzacyjnych, to sytuacja wygląda następująco (miejsce w rankingu, firma i wartość):