Akcje serwisowe III kwartał 2021 r. Trójramienna gwiazda ma kłopoty

Akcji serwisowych nikt nie lubi. Jednak czasem producenci wzywają swoich klientów by przyjechali ze swoimi autami by mogły zostać naprawione z wad fabrycznych.

Kolejny kwartał za nami. Tym razem już trzeci – lipiec-wrzesień. Trzeba przyznać, że w tym okresie wiele aut zostało wezwanych na przymusową naprawę. W przeciągu tych trzech miesięcy znalazły się takie marki jak Jaguar i Porsche, ale ich akurat niezbyt dużo było wzywanych. Jednak ktoś inny jest gwiazdą tego zestawienia.

Zobacz wideo Test opon na torze. Czy opona ma znaczenie w sportowym samochodzie?

W sumie przez lipiec, sierpień i wrzesień na stronie UOKiK pojawiło 39 ogłoszeń związanych z akcjami serwisowymi wśród producentów samochodów, najwięcej w lipcu – 16 ogłoszeń. W sumie przez ten okres wezwano 68.831 samochodów różnych marek na przymusowe naprawy. Rekordzistą okazał się również lipiec – 30.736 szt. (sierpień – 15.143 szt., wrzesień – 26.491 szt.).

Akcje serwisowe – lipiec 2021

W lipcu jak wcześniej wspomniano pojawiło się 16 ogłoszeń na stronie UOKiK-u dotyczących akcji serwisowych. Wezwano 30.736 szt. pojazdów. Firma, która wezwała do siebie najwięcej samochodów to Mercedes z wynikiem 25.877 szt. Niemiecka firma jest głównym powodem tak wysokiego wyniku. Na drugim miejscu znalazło się Volvo – 3.404 egz., a stawkę zamyka Suzuki – wezwało 831 samochodów, a właściwie tylko Jimny. W tym miesiącu wezwano również np. 7 samochodów Porsche.

Akcje serwisowe – sierpień 2021

W sierpniu na stronie UOKiK pojawiło się 15 ogłoszeń, czyli zaledwie jedno mniej niż miesiąc wcześniej. Tym razem jednak prawie połowę mniej aut zostało wezwanych – 15.143 szt. W ósmym miesiącu roku ponownie to Mercedes był niechlubnym liderem zestawienia – 11.604 szt. Za nim jednak pojawiła się francuska reprezentacja w postaci Peugeota – 1.378 szt. oraz Citroen – 1.223 szt. Z innych marek premium w zestawieniu pojawił się Land Rover z wynikiem 37 szt. oraz Porsche – 17 szt.

Akcje serwisowe – wrzesień 2021

We wrześniu pojawiło się najmniej ogłoszeń o akcjach serwisowych, bo zaledwie 8. Jednakże w III kwartale okazał się drugim miesiącem, w którym wezwano najwięcej aut – 26.491 szt. Tym razem pierwsze miejsce zajęła Toyota z wynikiem 20.054 szt., na drugim miejscu umiejscowiło się Mitsubishi – 3.371 szt., a ostatnie miejsce na pudle zajął Ford – 1943 szt. Z marek premium oczywiście był Mercedes (902 szt.), Land Rover/Range Rover (149 szt.) oraz Jaguar (56 szt.).

Akcje serwisowe III kwartał roku

Jak zatem wygląda pierwsza dziesiątka zestawienia marek, które „najchętniej" wzywały swoje modele na przymusowe naprawy. Odpowiedź znajduje się poniżej:

  • Mercedes – 38.383 szt.
  • Toyota – 20.194 szt.
  • Volvo – 3.420 szt.
  • Mitsubishi – 3.371 szt.
  • Ford – 1.950 szt.
  • Peugeot – 1.378 szt.
  • Citroen – 1223 szt.
  • Suzuki – 831 szt.
  • Opel – 488 szt.
  • Renault – 340 szt.

Najmniej awaryjną marką w tym okresie okazało się Porsche z wynikiem 24 szt., jednak trzeba wziąć pod uwagę, ilość sprzedawanych pojazdów niemieckiej marki premium w stosunku do powszechnej np. Toyoty. Trzeba mieć również to na względzie. W Mercedesie natomiast problemy techniczne pojawiają się zarówno w pojazdach stricte osobowych, jak i dostawczych.

Przed nami ostatni kwartał roku. Pytanie kto okaże się „zwycięzcą" za kolejne trzy miesiące i kto został królem akcji serwisowych całego roku?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.