Toyota Aygo X ma być małym crossoverem do miasta, który jednocześnie będzie unikalny w swojej klasie. Segment A stracił na popularności w ostatnich latach, ale może powrót w wersji z podniesionym nadwoziem jest metodą na wskrzeszenie najmniejszych samochodów na rynku.
Aygo X będzie trzecim modelem opracowanym na platformie GA-B z serii TNGA. Pierwszym samochodem zbudowanym na tej platformie był nowy Yaris, a drugim – crossover segmentu B, Yaris Cross. Aygo X będzie od podstaw zaplanowane, zaprojektowane i produkowane w Europie, z nastawieniem na europejskiego konsumenta. Tym samym Toyota umocni swoją pozycję na rynku SUV-ów i crossoverów.
"X" w nazwie auta to zarówno symbol "cross" oznaczający crossovera, jak i nawiązanie do znaku X wkomponowanego w przedni pas Aygo aktualnej, drugiej generacji. Od samego początku, czyli od 2005 roku, Aygo jest najtańszym modelem Toyoty, który mimo niskiej ceny wyróżnia się atrakcyjnym, młodzieżowym charakterem.
Opracowując nowy model Aygo X, Toyota zdecydowała oprzeć się wyłącznie na własnym zespole. Podobnie jak w przypadku Yarisa Cross, za cały proces rozwoju nowego auta – planowanie, projekt konstrukcji, opracowanie stylistyki nadwozia i produkcję – odpowiada Toyota Motor Europe.
Toyota Aygo X będzie produkowana w fabryce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic w Kolinie. Premiera została zaplanowana na listopad 2021 roku, zatem już za kilka tygodni poznamy nowego crossovera ze zeuropeizowanej Japonii.