Ford Focus ST Edition dostępny jest tylko na wybranych rynkach w Europie i oferowany jest wyłącznie w wersji 5-drzwiowej.
Ford Performance wykorzystał w pojeździe regulowane zawieszenie typu coilover. Aby poprawić trzymanie się nawierzchni Focus w standardzie jeździ na aluminiowych felgach formowanych ciśnieniowo. Klienci mają do dyspozycji opcjonalne opony wyczynowe, które współpracują z sportowymi układami, takimi jak hydraulicznie aktywowany elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) oraz możliwość wyboru trybu jazdy, w tym trybu torowego.
Ford Focus ST Edition Ford
Na karoserii znalazł się specjalny kolor Azura Blue, którego dopełnieniem są czarne akcenty i czarny kontrastujący dach. We wnętrzu natomiast znalazło się miejsce na częściowo skórzane siedzenia Recaro, niebieskie przeszycia i czerwony przycisk do odpalania auta.
Ford Focus ST Edition przetestowany został na Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.
Ford Focus ST Edition Ford
Firma dostarcza auto z dokumentacją sugerującą najlepsze ustawienia zawieszenia dla pojazdu.
Pod maską znalazł się aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra, który generuje 280 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Zastosowano również rozwiązanie, pozwalające zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki, sprawdzone wcześniej w Fordzie GT oraz w pick-upie F-150 Raptor. Od 0 do 100 km/h auto potrzebuje 5,7 s., natomiast prędkość maksymalna wynosi 249 km/h.
Focus ST Edition jest dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.