Pomiędzy miejscowościami Bloemfontein oraz Ficksburg przewieziono lokomotywę GMAM Garratt. Należy ona do prywatnej kolekcji "Sandstone Heritage Trust", a odcinek jaki musiała pokonać to 210 km. Pokonała je na przyczepie, a nagranie z tego zostało opublikowane w internecie.
Wspomniana lokomotywa pochodzi z lat 50. i w sumie składa się z trzech sekcji. Na przedzie znajduje się bojler, za nim właściwa lokomotywa, a na końcu zbiornika na węgiel. Oczywiście można było ją podzielić na segmenty, ale było to zbyt skomplikowane zadanie, przez co całość mierzyła 42 metry.
Można było ją przetransportować na szynach, ale miejsce docelowe znajdowało się 3 km od torów, przez co zdecydowano się na transport na przyczepie. W sumie wykorzystano naczepę z 19 osiami i dwa ciągniki Volvo FH16 – jeden ciągnął, a drugi pchał załadunek. Chociaż sam transport dzięki infrastrukturze nie był trudny to i tak zajął cały dzień.
A dlaczego w sumie zdecydowano się na takie manewry? Lokomotywa była dostępna dla wszystkich w miejscu gdzie dotychczas stała, przez co mogła stać się cennym łupem dla miłośników złomu. Z tego powodu właściciele zdecydowali się przetransportować maszynę w nowe, zamknięte miejsce.