Najważniejszym odcinkiem trasy Bolków-Kamienna Góra Północ, czyli trasy S3 jest budowa dwóch tuneli – TS-26, którego długość to około 2.300 m oraz TS-32 o długości około 320 m.
Jak podało GDDKiA pierwszy z nich, zarówno nitka wschodnia, jak i zachodnia są ukończone jeśli chodzi o drążenie w około 50 proc. Łącznie postęp drążenia miesięczny obu naw wynosi 252 mb i wykonawca spodziewa się zakończenia budowy inwestycji w pierwszej połowie przyszłego roku.
Drugi z tuneli, czyli przy krótszym, zakończono prace związane z wykonaniem wykopu oraz zabezpieczeniem skarp. Wykonawca?przystąpił do realizacji betonowych segmentów tunelu, których będzie w sumie 27 szt.
Tunel TS-26 drążony jest nową austriacką metodą NATM, która została wybrana m.in. ze względu na budowę geologiczną?górotworu, duży przekrój poprzeczny tunelu oraz jego długość. Natomiast tunel TS-32 drążony jest metodą górniczą w technologii Cut&Cover, czyli w tzw. otwartym wykopie.