Ze Śląska przez Poznań nad morze. Ruszają pracę na S11, ważnej drodze na zachodzie

Kierowcy mapę drogi najchętniej widzieliby na czarno (odcinki już zbudowane) lub na czerwono (te w budowie). S11 wciąż jest jednak pełna przerywanych linii i innych kolorów. To się zaczyna w końcu zmieniać.

W komunikatach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad często czytamy o "kluczowych" i "ważnych" drogach, ale w przypadku S11 nie ma w tym ani cienia przesady. Docelowo ma mieć około 600 km i połączyć konurbację górnośląską z Bałtykiem. S11 pozwoli przejechać z Katowic do Koszalina przez Poznań. Pokonanie trasy z wybrzeża do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym około pięć godzin. Wszystko to brzmi dla kierowców z zachodu Polski pięknie, ale to wciąż dość odległa wizja. Do tej pory oddano do użytku 126 km S11. Po miesiącach ciszy GDDKiA wraca z dobrymi wiadomościami, a S11 powoli staje się placem budowy. Oddanie całej trasy planowane jest na rok 2029, ale poszczególne odcinki będą gotowe znacznie wcześniej.

Zobacz wideo Nowy znak na polskich drogach. Co oznacza duża czarna dłoń?

S11 z ważną obwodnicą. Droga połączyła się z S8

W sierpniu tego roku na S11 otworzono obwodnicę Kępna, o tyle ważną, że oprócz ominięcia samego miasta umożliwi także zjazd z trasy. Nowo wybudowany odcinek znajduje się na terenie woj. wielkopolskiego. Droga ekspresowa stanowi fragment obwodnicy Kępna - biegnie od węzła Kępno Krążkowy do istniejącej drogi krajowej nr 11 (DK11) w rejonie Baranowa.

Trasa S11, obwodnica KępnaTrasa S11, obwodnica Kępna GDDKiA

GDDKiA chwali się ważną decyzją

Właśnie uzyskano decyzję środowiskową na spory odcinek w województwie opolskim. To oznacza, że zatwierdzono wariant przebiegu drogi, a Dyrekcja będzie mogła w końcu zacząć szukać wykonawcy.

Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, o długości 45,8 km. Początkowy fragment zlokalizowany będzie na terenie woj. wielkopolskiego (na długości ok. 12 km), łącząc się z obwodnicą Kępna. Kolejna, niemal 3-kilometrowa część trasy, zlokalizowana będzie na terenie woj. łódzkiego. 31 km drogi przebiegać będzie na terenie woj. opolskiego, przez gminy Byczyna, Kluczbork i Lasowice Wielkie. Koniec tego odcinka połączy się z realizowaną obecnie obwodnicą Olesna.

Realizacja inwestycji, poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczyni się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego. Wpłynie bowiem na wyprowadzenie z miast ruchu tranzytowego na całej osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11.

- komentuje GDDKiA, sprytnie unikając podania konkretnej daty. Na tę pewnie poczekamy do rozpisania przetargu. Jednak kierowcy z zachodu Polski i tak mają powody do zadowolenia. Kluczowa po tej stronie kraju trasa południe - północ w końcu zaczyna nabierać kształtów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.