To trzeci Bentley z prestiżowym oznaczeniem Mulliner. Co ono oznacza? Specjalny oddział brytyjskiej marki, który tworzy najbardziej prestiżowe i wyjątkowe projekty. Flying Spur już został okrzyknięty "najbardziej luksusowym Bentleyem w historii". Limuzyna dołącza do Continentala GT oraz Continentala Cabrio. Jako okręt flagowy całej marki, największy model w ofercie, ma wznieść luksus na jeszcze wyższy model.
Do wyboru są dwie wersje napędowe. Dwunastocylindrowa jednostka 6.0 W12 oraz 4.0 V8. Nie znamy jeszcze oficjalnych cen, niektóre źródła mówią o odpowiednio 230 400 i 220 100 funtów. Cenę oczywiście bardzo łatwo wywindować, zaznaczając w konfiguratorze kolejne opcje. Stąd pojawiające się też określenia, że Bentley Flying Spur Mulliner będzie nie tylko najbardziej luksusowym, ale też najdroższym bentleyem w aktualnej ofercie. Dla klientów tak wyjątkowego modelu to jednak z pewnością nie wada. Od pewnego momentu w motoryzacji nie rozmawia się o pieniądzach. W XXI wieku rozmowy schodzą jednak na ekologię, dlatego z czasem w ofercie Flying Spura Mulliner pojawi się ładowana z gniazdka hybryda, której sercem jest silnik 2.9 V6.
W tak niezwykłych samochodach liczą się detale i dopracowane w najdrobniejszym szczególe akcenty. I tak Bentley Flying Spur Mulliner może się pochwalić m.in.:
W zależności od wersji ponad 5,3-metrowa limuzyna waży od 2330 kg do 2437 kg. Oferowane jednostki napędowe oferują jednak zapas mocy. Tak prezentują się osiągi:
Oficjalna prezentacja Bentleya Flying Spur Mullinan odbyła się w Kalifornii podczas Monterey Car Week. Jeszcze w tym roku pierwsze egzemplarze trafią do kierowców. Na ładowaną z gniazdka wersję Hybrid klienci poczekają do przyszłego roku.