Po serii zapowiedzi, Acura oficjalnie zaprezentowała model NSX w wersji Type S. Jest to mocniejsza i najszybsza wersja modelu, który został zaprezentowany w 2016 roku. Maszyna będzie produkowana w USA i jej liczba będzie ograniczona do 350 sztuk, z czego 300 tafi wyłącznie na rynek amerykański.
NSX Type S przypomina lifting auta, a to za sprawą bardziej kanciastego przedniego zderzaka z większymi wlotami powietrza i bardziej wyrazistym spojlerem. Poprawiają one aerodynamikę i chłodzenie pojazdu.
NSX w tej wersji porusza się na nowych felgach wykończonych w kolorze Matte Shark Grey lub Gloss Berlina Black. Do tego dach w standardzie jest z włókna węglowego, a kolor Gloss Berlina Black znaleźć jeszcze można na klamkach i lusterkach.
Z tyłu widać przeprojektowany zderzak z dyfuzorem również z włókna węglowego i mniejszymi wlotami powietrza po bokach.
W hybrydowym układzie napędowym pozostawiono 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem ze stopu aluminium i trzy silniki elektryczne, ale dzięki serii ulepszeń łączna moc wynosi teraz 608 KM i 667 Nm momentu obrotowego. Zatem ma 27 KM więcej niż standardowy NSX.
Ten wzrost mocy został osiągnięty dzięki zestawowi nowych turbosprężarek zapożyczonych z samochodu wyścigowego NSX GT3 Evo, nowym wtryskiwaczom oraz nowym intercoolerom.
Auto posiada 9-biegową automatyczną skrzynię DCT, która jest 50 proc. szybsza od dotychczasowej i ma nowy tryb Rapid Downshift.
Auto posiada również nowe opony Pirelli P-Zero (245/35ZR19 z przodu i 305/30ZR20 z tyłu) zaprojektowane specjalnie dla Type S. Mają zapewniać lepszą przyczepność.
Ci, którzy chcą jeszcze lepszych osiągów do zamówienia jest Lightweight Package kosztujący 13.000 dolarów. Obejmuje on karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo (z czarnymi, srebrnymi, czerwonymi lub pomarańczowymi zaciskami), osłonę silnika z włókna węglowego i pakiet wnętrza z włókna węglowego, tracąc 26,2 kg masy samochodu.
Acura nie podała oficjalnych osiągów. Zapewniła jedynie, że jest szybszy od modelu z 2018 roku o 2 sekundy. Co za tym idzie Type S, jest szybszy o 4 sekundy szybszy od modelu oryginalnego.
We wnętrzu nie ma zbyt wielu zmian. Wartymi wymienienia jest jedynie podsufitka z Alcantary, logo Type S na schowku i logo NSX na zagłówkach.
To pierwszy raz, gdy Type S jest dostępny poza Japonią. Cena za NSX Type S zaczyna się od 169.500 dolarów, a z pakietem Lightweight Package – 182.500 dolarów.