Według zapowiedzi grupy do 2027 roku, Alfa Romeo stanie się producentem produkującym wyłącznie pojazdy elektryczne. Będzie to moment, gdy Gulia i Stelvio zostaną wycofane. W 2022 roku natomiast zaprezentowany ma być SUV w technologii Plug-In, czyli Tonale. W tym samym czasie Dodge ma wypuścić swojego własnego SUV-a na bazie Alfy – Horneta.
Jeep ma jeszcze w tym roku wypuścić Grand Cherokeego w technologii PHEV, natomiast w 2023 ma pojawić się ich pierwszy w pełni elektryczny pojazd, którym najprawdopodobniej będzie Wrangler.
Francuska firma wypuści trzy elektryczne samochody w 2021, 2022 i 2023 roku, a także hybrydę typu plug-in w 2022 r. Najprawdopodobniej będzie to flagowy C5 X w wersji PHEV, odnowiony C5 Aircross i nowy C3. DS Automobiles wprowadzi na rynek jedną hybrydę plug-in w 2021 r., prawdopodobnie nawiązując do nowego DS4, a od 2024 r. będą wprowadzane wyłącznie pojazdy typu BEV.
Niemiecka marka też już niedługo przejdzie na produkcję wyłącznie elektryków i może to nastąpić od 2028 r. Jeszcze w tym roku ma nastąpić premiera auta wyłącznie elektrycznego, a w 2022 roku wprowadzone zostaną dwa modele PHEV.
Maserati jest obecnie zajęte przebudowywaniem swojej oferty. W 2022 roku Włosi mają zamiar wypuścić w pełni elektryczny model, a już rok później kolejny. Przypuszczalnie będzie to GranTurismo i Grecale (SUV). Może to być również elektryczna odmiana modelu MC20.
Do 2024 roku Fiat stawia głównie na elektryczne odmiany modelu 500. Fiat Professional natomiast w 2022 r. wprowadzi dwa nowe elektryki.
Miłośnicy benzyny w tym wypadku mogą spać spokojnie. Stellantis nie ma zamiaru w najbliższych latach wprowadzić elektrycznego Abartha, ani w wersji PHEV.
Do 2023 r. nie ma co liczyć na nowy model Chryslera. Firma z historią powoli umiera z modelem 300 oraz Voyagerem i Pacificą.
Lancia obecnie w swojej ofercie ma jedynie model Ypsilion i do 2023 roku nic w tym temacie się nie zmieni. Dopiero w 2024 zostanie wprowadzony elektryczny następca, później w 2026 roku pojawi się elektryczny crossover oraz w 2027 elektryczny kompaktowy hatchback.
W latach 2021-2023 nic się nie zmieni w ofercie tego producenta. Jednak od 2024 roku zostanie wprowadzony elektryczna odmiana modelu 1500, a także zupełnie nowy, w pełni elektryczny kompaktowy pickup.
Jak widać najbliższe lata obfitują w duże zmiany w ramach grupy Stellantis. Jeśli uda się zrealizować plan, gdzie jest wiele podmiotów może się okazać, że spółka będzie mogła sporo zaoferować, jednak z racji współpracy producentów w ramach jednej firmy-matki będą stosunkowo bardzo do siebie podobne. Nie ma, co ukrywać, że specjaliści z firmy mają sporo pracy przed sobą.