Chodzi o fragment drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma - Kraków (węzeł Kraków Nowa Huta). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w grudniu poprzedniego roku zerwała umowę z poprzednim wykonawcą, włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa to Salini). Powodem zerwania współpracy był brak utrzymania harmonogramu prac, a także brak reakcji na wezwania do poprawy. Powstała zwłoka uniemożliwiłaby skończenie trasy w terminie. Dlatego GDDKiA podpisała nowy kontrakt. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź, a umowa opiewa na kwotę ponad 1,5 miliarda złotych.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania i budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej razem z zaplanowanymi wzdłuż trasy obiektami inżynierskimi i infrastrukturą. Jeśli nowy wykonawca będzie chciał wprowadzić zmiany w projekcie, konieczne będzie uzyskanie nowych wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń. W ramach planowanej inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi:
Poza trasą powstaną także obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe, mury oporowe, a także przejazdy i wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie oraz infrastruktura techniczna. Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych. Powstaną też przepusty i przejścia ekologiczne dla zwierząt.
Budowa S7 - droga dojazdowa GDDKiA
Prace na trasie S7 nie obejmą budowy węzła Widoma. Powstaje on w ramach budowy S7 Widoma - Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7, czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.
Całe zadanie zostało podzielone na trzy odcinki realizacyjne. Nie wszystkie będą ukończone w tym samym momencie. Budowany fragment trasy S7 podzielono na:
GDDKiA podpisała porozumienie z Gminą Miejską Kraków, które umożliwi przebudowę ul. Kocmyrzowskiej na odcinku ok. 1 km (od zjazdu z węzła Grębałów w kierunku północno-wschodnim do ul. Bukszpanowej). Powiązanie inwestycji ze sobą zapewnieni prawidłowe skomunikowanie tego obszaru Krakowa i upłynnienie ruchu. Koszty przebudowy ul. Kocmyrzowskiej i wykupów gruntów poniesie miasto Kraków. Szacunkowy koszt po stronie miasta wynosi 56,4 mln zł brutto.
Powstający węzeł Widoma w ramach budowy S7 GDDKiA