Akcje serwisowe w II kwartale 2021 r. Zdarzały się też perełki wśród modeli

Niedawno zakończył się II kwartał roku. Spójrzmy ile zostało wezwanych aut na akcje serwisowe i kto jest niechlubnym zwycięzcą.

Akcje serwisowe się zdarzają, zarówno młodszym, jak i starszym autom. O wszelkich tego typu zdarzeniach producenci informują UOKiK, który publikuje informacje na swojej stronie. Z okazji zakończenia II kwartału roku 2021 warto rzucić okiem jak się kształtowały wyniki.

Wśród aut, które zostały wezwane na przymusowy serwis znalazło się Porsche z modelem Taycan, których zostało wezwanych 29 sztuk, a także Lamborghini Aventador SVJ – 11 egzemplarzy. Tyle z bardziej egzotycznych modeli.

Kwiecień 2021

W kwietniu na stronie UOKiK pojawiło się 15 ogłoszeń o akcjach serwisowych. W sumie do serwisu wezwano 61.014 aut. Pod względem marek najwięcej wezwał Hyundai z ilością 35.332 egzemplarze swoich pojazdów, na drugim miejscu BMW z wynikiem 12.298 szt., a ostatnie miejsce zajmuje Toyota 7.045 szt.

Maj 2021

W maju tego roku pojawiło się 17 ogłoszeń. Ogólna liczba przywołanych pojazdów to 29.467 szt. Największą liczbą wzywanych pojazdów może pochwalić się Renault – 13.137 egz., trochę za nim znalazły się pojazdy z Japonii, czyli Toyota/Lexus – 10.601 egz., a ostatnie miejsce zajęła marka również z Azji – Mazda z wynikiem 3571 egz.

Kultowe pasy szelkowe TakataTakata: wieści zza grobu. Firma fałszowała certyfikaty pasów bezpieczeństwa do dziecięcych fotelików

Czerwiec 2021

Ostatni miesiąc z kwartału obfitował w największą ilość zgłoszeń na stronie UOKiK – 23 ogłoszenia z liczbą 46.737 szt. pojazdów. Tym razem palmę pierwszeństwa otrzymała Kia z zaszczytnym wynikiem 22.718 szt. Mercedes zajął miejsce II  - 9077 egz. Ostatnią marką, która znalazła się na podium zajęło Mitsubishi z liczbą 6254 egz., które zostały wezwane do serwisu.

Podsumowanie II kwartału 2021

W drugim kwartale tego roku opublikowano 55 ogłoszeń o akcjach serwisowych dla samochodów różnych marek. W sumie na niezbędne naprawy i przeglądy trafiło 137.399 samochodów.

„TOP" 10 marek, które miało największe problemy ze swoimi pojazdami kształtuje się następująco:

  1. Hyundai – 35.332 szt.
  2. Kia – 22.718 szt.
  3. Toyota/Lexus – 21.583 szt.
  4. Renault – 13.137 szt.
  5. BMW – 12.486 szt.
  6. Mercedes – 9.539 szt.
  7. Mitsubishi – 7.603 szt.
  8. Ford – 4.164 szt.
  9. Mazda – 3.571 szt.
  10. Opel – 3.507 szt.

Wszystkim niechlubnym zwycięzcom należy życzyć, żeby kolejny kwartał przyniósł im i ich klientom mniej problemów oraz to żeby nie znaleźli się następnym razem w takim rankingu.

Zobacz wideo
Więcej o: