Akcje serwisowe się zdarzają, zarówno młodszym, jak i starszym autom. O wszelkich tego typu zdarzeniach producenci informują UOKiK, który publikuje informacje na swojej stronie. Z okazji zakończenia II kwartału roku 2021 warto rzucić okiem jak się kształtowały wyniki.
Wśród aut, które zostały wezwane na przymusowy serwis znalazło się Porsche z modelem Taycan, których zostało wezwanych 29 sztuk, a także Lamborghini Aventador SVJ – 11 egzemplarzy. Tyle z bardziej egzotycznych modeli.
W kwietniu na stronie UOKiK pojawiło się 15 ogłoszeń o akcjach serwisowych. W sumie do serwisu wezwano 61.014 aut. Pod względem marek najwięcej wezwał Hyundai z ilością 35.332 egzemplarze swoich pojazdów, na drugim miejscu BMW z wynikiem 12.298 szt., a ostatnie miejsce zajmuje Toyota 7.045 szt.
W maju tego roku pojawiło się 17 ogłoszeń. Ogólna liczba przywołanych pojazdów to 29.467 szt. Największą liczbą wzywanych pojazdów może pochwalić się Renault – 13.137 egz., trochę za nim znalazły się pojazdy z Japonii, czyli Toyota/Lexus – 10.601 egz., a ostatnie miejsce zajęła marka również z Azji – Mazda z wynikiem 3571 egz.
Ostatni miesiąc z kwartału obfitował w największą ilość zgłoszeń na stronie UOKiK – 23 ogłoszenia z liczbą 46.737 szt. pojazdów. Tym razem palmę pierwszeństwa otrzymała Kia z zaszczytnym wynikiem 22.718 szt. Mercedes zajął miejsce II - 9077 egz. Ostatnią marką, która znalazła się na podium zajęło Mitsubishi z liczbą 6254 egz., które zostały wezwane do serwisu.
W drugim kwartale tego roku opublikowano 55 ogłoszeń o akcjach serwisowych dla samochodów różnych marek. W sumie na niezbędne naprawy i przeglądy trafiło 137.399 samochodów.
„TOP" 10 marek, które miało największe problemy ze swoimi pojazdami kształtuje się następująco:
Wszystkim niechlubnym zwycięzcom należy życzyć, żeby kolejny kwartał przyniósł im i ich klientom mniej problemów oraz to żeby nie znaleźli się następnym razem w takim rankingu.