Bugatti i Rimac łączą siły. Sportowi giganci razem będą tworzyć hipersamochody

Plotki się potwierdziły - Porsche i Rimac nawiążą współpracę i wspólnie będą tworzyć kolejne supersamochody. Wygląda więc na to, że elektryfikacja zadomowiła się w tym segmencie na dobre.

Porsche i Rimac utworzyły spółkę joint-venture Bugatti-Rimac. Zgodnie z podpisaną umową 55 proc. udziałów przypadnie chorwackiej firmie Rimac (w której z kolei 24 proc. udziałów należy do Porsche), a pozostałe 45 proc. będzie kontrolować Porsche. Na czele spółki stanie Matt Rimac ze wsparciem teamu Porsche, który będą reprezentować Olivier Blume i Lutz Meschke.

Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021

Połączenie Bugatti i Rimaca ma na celu rozwinięcie tego pierwszego i spopularyzowanie tego drugiego. Przyszłość tych hipersamochodów ma oczywiście wtyczkę, w czym specjalizuje się chorwacki producent. Jednak spółka Bugatti-Rimac nie wpływa na istnienie Bugatti Automobiles S.A.S. Produkcja Chirona także będzie kontynuowana, a więc nie oznacza to fundamentalnych zmian w Bugatti, a bardziej zapewnia zaplecze technologiczne na przyszłość.

Bugatti Chiron Pur SportBugatti jak gorący ziemniak. Teraz "czarny koń" przejmuje nad nim pieczę

Rimac NeveraRimac Nevera Materiały Rimac

Każdy z każdym

Żeby nie było zbyt prosto trzeba powiedzieć, że Rimac dzieli się na dwie spółki - Rimac Group i Rimac Technology, z czego pierwsza zarządza tą drugą. Z kolei ta druga będzie dostarczać technologię Bugatti, a więc Porsche, a więc - pośrednio - Volkswagenowi. Warto też dodać, że 12 proc. udziałów w Rimacu posiada Kia i Hyundai.

Póki co nie wiadomo co wyjdzie z tej chorwacko-niemieckiej współpracy. Obie firmy póki co milczą na temat planów produkcyjnych i projektowych. Jedno jest pewne - takich spółek nie nawiązuje się bez powodu. Niedługo możemy się wręcz spodziewać czegoś zupełnie nowego.

Rimac NeveraRimac Nevera: to nie tyle Tesla-killer. To bat na Bugatti Chirona!

Testy Bugatti Chiron Super SportBugatti Chiron Super Sport z dodatkowymi 100 czujnikami. Siódmy bieg wrzuca, gdy osiągnie 400 km/h

Bugatti Chiron Pur SportBugatti Chiron Pur Sport Carscoops

Testy Bugatti Chiron Super SportTesty Bugatti Chiron Super Sport Bugatti

Więcej o: