Bugatti i Rimac łączą siły. Sportowi giganci razem będą tworzyć hipersamochody

Plotki się potwierdziły - Porsche i Rimac nawiążą współpracę i wspólnie będą tworzyć kolejne supersamochody. Wygląda więc na to, że elektryfikacja zadomowiła się w tym segmencie na dobre.

Porsche i Rimac utworzyły spółkę joint-venture Bugatti-Rimac. Zgodnie z podpisaną umową 55 proc. udziałów przypadnie chorwackiej firmie Rimac (w której z kolei 24 proc. udziałów należy do Porsche), a pozostałe 45 proc. będzie kontrolować Porsche. Na czele spółki stanie Matt Rimac ze wsparciem teamu Porsche, który będą reprezentować Olivier Blume i Lutz Meschke.

Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021

Połączenie Bugatti i Rimaca ma na celu rozwinięcie tego pierwszego i spopularyzowanie tego drugiego. Przyszłość tych hipersamochodów ma oczywiście wtyczkę, w czym specjalizuje się chorwacki producent. Jednak spółka Bugatti-Rimac nie wpływa na istnienie Bugatti Automobiles S.A.S. Produkcja Chirona także będzie kontynuowana, a więc nie oznacza to fundamentalnych zmian w Bugatti, a bardziej zapewnia zaplecze technologiczne na przyszłość.

Rimac NeveraRimac Nevera Materiały Rimac

Każdy z każdym

Żeby nie było zbyt prosto trzeba powiedzieć, że Rimac dzieli się na dwie spółki - Rimac Group i Rimac Technology, z czego pierwsza zarządza tą drugą. Z kolei ta druga będzie dostarczać technologię Bugatti, a więc Porsche, a więc - pośrednio - Volkswagenowi. Warto też dodać, że 12 proc. udziałów w Rimacu posiada Kia i Hyundai.

Póki co nie wiadomo co wyjdzie z tej chorwacko-niemieckiej współpracy. Obie firmy póki co milczą na temat planów produkcyjnych i projektowych. Jedno jest pewne - takich spółek nie nawiązuje się bez powodu. Niedługo możemy się wręcz spodziewać czegoś zupełnie nowego.

Bugatti Chiron Pur SportBugatti Chiron Pur Sport Carscoops

Testy Bugatti Chiron Super SportTesty Bugatti Chiron Super Sport Bugatti

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.