• Link został skopiowany

Kończą się prace na najładniejszej ekspresówce w Polsce. S7 na finiszu. Pokonali niesforny grunt

Budowa trasy S7 na południu kraju idzie pełną parą. Już za kilka miesięcy kierowcy pojadą nową Zakopianką. Jak wygląda postęp prac?
Zakopianka, okolice Skomielnej Białej
Fot. Adrianna Bochenek / Agencja Wyborcza.pl

Wciąż trwają prace na odcinku trasy S7 pomiędzy Lubniem a Skomielną Białą. Najwcześniej oddany do ruchu zostanie odcinek między Lubniem a Naprawą - od dwóch lat kierowcy częściowo korzystają z tego fragmentu. Prace powinny zostać zakończone pod koniec października, a w listopadzie zostanie wprowadzona docelowa organizacja ruchu.

Zobacz wideo

Poczekamy na tunel

Pomiędzy Lubniem a Naprawą drogowcy napotkali na problemy przy budowie wiaduktu. Osuwiska terenu utrudniały prace budowlane, ale udało się uporać z niesfornym gruntem. Na odcinek tunelowy będziemy musieli jednak chwilę poczekać. Oba tunele o długości ok. 2 kilometrów każdy zostały już wykute i obudowane betonowym spągiem (dolną warstwą skalną), ale nadal trwa układanie płyty podjezdniowej, która musi być oparta na filarach. Drogowcy są mniej więcej w połowie prac.

Zakopianka, trasa S7 - wizualizacja
Zakopianka, trasa S7 - wizualizacja GDDKiA

Tunel to jednak nie wszystko. Po ukończeniu prac pod ziemią trzeba będzie dokończyć fragmenty drogi przy wylotach z tuneli. Według raportu generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac szacowane jest na 62 proc. Zakończenie budowy planowane jest na przełom roku.

Prace na Zakopiance, czyli trasie S7, trwają już od 2017 roku. Przebudowywany jest fragment między Lubniem a Rabką o długości 15 kilometrów, a w 2018 roku kierowcom oddano do ruchu odcinek pomiędzy Skomielną Białą a Rabką.

S7 Zakopianka
S7 Zakopianka fot. GDDKiA
Zakopianka, trasa S7 - wizualizacja
Zakopianka, trasa S7 - wizualizacja GDDKiA
Więcej o: