Porsche znów przesuwa granice. Pokazali najmocniejszego SUV-a, jakiego mają

Porsche słynie z dwóch rzeczy - sportowych osiągów i niepodarbialnego luksusu. Nowy model zaprezentowany przez markę ze Stuttgartu zdaje się być idealnym połączeniem tych dwóch cech. Porsche rozszerzyło gamę Cayenne o niemal wyczynową wersję.

Porsche postanowiło uzupełnić gamę swojego flagowego SUV-a, modelu Cayenne, o Supermana wśród samochodów. Do oferty właśnie dołączył Cayenne Turbo GT, które ma połączyć maksymalne osiągi i sportowe prowadzenie na asfalcie, z użytecznością i praktycznością SUV-a.

Zobacz wideo Porsche Panamera Turbo S - przypomina bardziej luksusową limuzynę niż auto sportowe

Więcej mocy i rekord na Nurburgingu

Sercem nowego modelu jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 640 KM (to o 90 KM więcej niż w Cayenne Turbo Coupe) – oraz maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm (więcej o 80 Nm). Ten podwójnie turbodoładowany silnik jest obecnie najmocniejszą ośmiocylindrową jednostką Porsche. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Nowe Cayenne Turbo GT ma jeszcze bardziej sportową linię i jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego coupe.

Porsche 718 Cayman GT4Opinie Moto.pl: Porsche Cayman GT4 - bo czasem chodzi tylko o zabawę!

Cayenne Turbo GT ma specjalnie zestrojony zespół napędowy i podwozie. W rezultacie mamy SUV-a o doskonałych możliwościach na torze wyścigowym. Udowodnił to Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który za kierownicą Cayenne Turbo GT okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nurburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Sportowe wyposażenie: włókno węglowe i alcantara

Cayenne Turbo GT ma charakterystyczny dla swojej linii przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. Mamy również dach z włókien węglowych, czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme. Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w wersji Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg.

Porsche 911 GT3Opinie Moto.pl: bestia jest piękna. Nowe Porsche 911 GT3

Wraz z wersją Turbo GT do gamy Cayenne trafia nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management (PCM) – wydajniejsza, z nowym interfejsem i unowocześnioną logiką obsługi. Tak jak wcześniejsze wersje, PCM 6.0 jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay. Ponadto nowy system operacyjny obejmuje interfejs Android Auto – co oznacza, że pozwala na integrację wszystkich popularnych smartfonów.

Porsche Cayenne Turbo GT można już zamawiać. Wariant trafi do salonów w połowie września 2021 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 963 000 zł.

Porsche 911 GT3 202117 godzin z gazem w podłodze. Ekstremalny test z przerwami wyłącznie na tankowanie

Porsche 911 Turbo/Targa LEGODorosłość jest przereklamowana. Szczególnie, gdy Lego wypuszcza klasyczne Porsche 911 Turbo

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Więcej o: