Porsche znów przesuwa granice. Pokazali najmocniejszego SUV-a, jakiego mają

Porsche słynie z dwóch rzeczy - sportowych osiągów i niepodarbialnego luksusu. Nowy model zaprezentowany przez markę ze Stuttgartu zdaje się być idealnym połączeniem tych dwóch cech. Porsche rozszerzyło gamę Cayenne o niemal wyczynową wersję.

Porsche postanowiło uzupełnić gamę swojego flagowego SUV-a, modelu Cayenne, o Supermana wśród samochodów. Do oferty właśnie dołączył Cayenne Turbo GT, które ma połączyć maksymalne osiągi i sportowe prowadzenie na asfalcie, z użytecznością i praktycznością SUV-a.

Zobacz wideo Porsche Panamera Turbo S - przypomina bardziej luksusową limuzynę niż auto sportowe

Więcej mocy i rekord na Nurburgingu

Sercem nowego modelu jest czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 640 KM (to o 90 KM więcej niż w Cayenne Turbo Coupe) – oraz maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm (więcej o 80 Nm). Ten podwójnie turbodoładowany silnik jest obecnie najmocniejszą ośmiocylindrową jednostką Porsche. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy (o 0,6 s mniej), a prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Nowe Cayenne Turbo GT ma jeszcze bardziej sportową linię i jest dostępne wyłącznie w postaci czteromiejscowego coupe.

Cayenne Turbo GT ma specjalnie zestrojony zespół napędowy i podwozie. W rezultacie mamy SUV-a o doskonałych możliwościach na torze wyścigowym. Udowodnił to Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który za kierownicą Cayenne Turbo GT okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nurburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Sportowe wyposażenie: włókno węglowe i alcantara

Cayenne Turbo GT ma charakterystyczny dla swojej linii przedni zderzak z efektownym spojlerem i powiększonymi bocznymi wlotami powietrza. Mamy również dach z włókien węglowych, czarne poszerzenia nadkoli, a także 22-calowe obręcze kół GT Design w kolorze Neodyme. Boczne płaty z włókna węglowego, wzdłużnie przymocowane do spojlera dachowego, są specyficzne dla wariantu GT, podobnie jak wysuwany tylny spojler, który jest o 25 mm większy niż ten w wersji Turbo. Zwiększa to siłę docisku przy maksymalnej prędkości samochodu nawet o 40 kg.

Wraz z wersją Turbo GT do gamy Cayenne trafia nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management (PCM) – wydajniejsza, z nowym interfejsem i unowocześnioną logiką obsługi. Tak jak wcześniejsze wersje, PCM 6.0 jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay. Ponadto nowy system operacyjny obejmuje interfejs Android Auto – co oznacza, że pozwala na integrację wszystkich popularnych smartfonów.

Porsche Cayenne Turbo GT można już zamawiać. Wariant trafi do salonów w połowie września 2021 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 963 000 zł.

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Porsche Cayenne Turbo GT 2021Porsche Cayenne Turbo GT 2021 Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.