Wysoki komfort, elegancja, precyzja wykonania - to cechy wszystkich Mercedesów, niezależnie od segmentu, który reprezentują. Również Klasa B nie stanowi wyjątku - auto wygląda jak spod igły. I to najlepszego krawca!
Zajmuję miejsce za kierownicą... Tak wysoko nie siedziałem jeszcze w żadnym samochodzie tej marki, poza terenówkami. Ciekawostka - elektryczna regulacja fotela kierowcy znajduje się pod siedziskiem, a nie w boczku drzwi. Mój pasażer ma do dyspozycji regulację ręczną.
Nastawiamy nawigację na Tarragonę w Katalonii i ruszamy. Najpierw wolno, bo przed nami miasto. Kilkanaście kilometrów dalej nadarzyła się okazja, aby docisnąć pedał gazu. Od auta z turbodieslem 2.0 rozwijającym moc 140 KM oczekiwałem, że wystrzeli jak z procy, że będzie bardziej dynamiczne. Błąd. Klasa B rozpędza się dość ociężale. Pierwsze rozczarowanie. Ciasne zakręty na serpentynach Costa Dorada to kolejny test niemieckiego minivana. Kolejny, w którym własności jezdne samochodu pozostawiają sporo do życzenia. Pojazd mocno przechyla się na boki, a w sytuacjach dalekich od ekstremalnych tylne koła zbyt szybko tracą przyczepność. Dla porównania - mniejsza Klasa A prowadzi się o wiele pewniej.
Skąd więc określenie Compact Sports Tourer, którym niemiecka firma nazwała swój nowy pojazd? Klasa B to auto wyróżniające się ponadprzeciętną funkcjonalno-ścią i przewyższające komfortem większość samochodów w tej klasie. Przestrzeń baga-żowa - po wymontowaniu kanapy i przedniego fotela - wzrasta z 544 do 2245 l. Robi wrażenie. Producent podaje, że w minivanie zmieści się zawartość 18 wózków z supermarketu. Trzeba sprawdzić! Czynności związane z demontażem siedzeń są proste, wykonuje się je wręcz intuicyjnie. Na poczucie komfortu wpływa nie tylko spora przestrzeń nad głowami, ale przede wszystkim duży rozstaw osi - 278 cm. Taką wartością nie pochwalą się nawet niektóre auta segmentu D. W Klasie B na ciasnotę nie będą narzekać pasażerowie ani pierwszego rzędu, ani drugiego.
Minivan M-B jest jednym z bezpieczniejszych pojazdów w tym segmencie. Wynika to ze specyficznej konstrukcji podłogi typu sandwich. W wypadku zderzenia czołowego pochylony do przodu zespół napędowy chowa się pod nią, nie wnikając do kabiny. Klasa B to komfortowe, funkcjonalne auto o przeciętnych walorach jezdnych. Testowa wersja kosztuje 119 500 zł.
Mercedes-Benz Klasa B 200 CDI
Z dwóch "maluchów" niemieckiego koncernu
polecamy raczej Klasę A
Cena: 119 500 zł