Nowa Dacia Duster wciąż będzie dostępna z dobrze nam znanymi jednostkami napędowymi. Jedną propozycję przygotowano nawet dla zwolenników diesli, co w ostatnich czasach trzeba podkreśli, ponieważ wielu producentów kasuje silniki wysokoprężne z oferty. To 1.5 dCi o mocy 115 KM. Jednak pod maską większości nowych Dusterów znajdziemy silniki benzynowe. Do wyboru 1.0 TCe o mocy 90 KM lub większy 1.3 TCe w dwóch wariantach, 130 lub 150 KM. Wielu kierowców w Polsce na pewno się w tym momencie ucieszy - wersja po liftingu wciąż będzie miała 100-konny wariant z silnikiem 1.0 i fabryczną instalacją LPG. W cenniku taki Duster kryje się pod oznaczeniem 1.0 TCe Bi-Fuel.
LPG - jest. Napęd 4x4, którym Dacia podbiła serca kierowców, zjeżdżających z utwardzonych szlaków? Też jest. Duster to jeden z najdzielniejszych w terenie SUV-ów na rynku i odświeżenie niczego tu nie zmieni. W dalszym ciągu będzie można wybrać wersję 4WD. Ważną nowością jest za to pojawienie się w gamie dwusprzęgłowego automatu EDC. Będzie można do niego dopłacić w dieslu i mocniejszych benzynach.
Zmiany w wyglądzie nie są rewolucyjne. To klasyczny lifting, którego celem jest unowocześnienie i odświeżenie bestsellera, a nie tworzenie go na nowo. Dacia ogromne zmiany w swoim portfolio szykuje na rok 2022, kiedy pojawi się większy o rozmiar SUV oparty na koncepcie Bigster. Będzie miał już nowy znaczek, a także wyznaczy nową ścieżkę stylistyczną dla pozostałych modeli rumuńskiego producenta. Nowa Dacia Duster na razie jedzie po starej, a tegoroczne zmiany są delikatne. Zapraszamy do galerii, gdzie zamieściliśmy większość prasowych zdjęć z pierwszej paczki.
A co słychać we wnętrzu? Tutaj także nie spodziewajcie się drastycznych zmian. Są lekkie porządki, nowa tapicerka i zapewnienie, że kierowca ma mieć mniejszy kontakt z tymi najtwardszymi plastikami. Standardem od teraz ma być ośmiocalowy ekran z nową wersja systemu multimedialnego, która obsługuje oczywiście Android Auto oraz Apple CarPlay. Pojawił się także nowy podłokietnik z ponad litrowym schowkiem. Zaktualizowano oczywiście listę pokładowych systemów wsparcia i asystentów kierowcy. Duster ostrzeże m.in. o pojazdach w martwym polu, pomoże zaparkować, na ekranie wyświetli obraz wokół samochodu, w trasie pozwoli skorzystać z tempomatu, a w terenie wspomoże kierowcę choćby systemem Adaptive Hill Descent Control.
Polskich cen jeszcze nie znamy, ale poznamy je lada chwila. Dacia zapewnia, że pierwsze odświeżone Dustery trafią do klientów latem tego roku. Aktualny cennik otwiera 48 900 zł. Parę zmian i bogatsze wyposażenie standardowe mogą poskutkować lekkimi podwyżkami.