Druga generacja Lexusa NX. Zmiany z zewnątrz, jak i wewnątrz

Lexus prezentuje drugą generację modelu NX. Jest to zarazem zapowiedź 20 nowych lub zmodernizowanych modeli marki do 2025 roku.

Nowy Lexus NX został całkowicie przeprojektowany. Właściwie jest to model IS w nadwoziu crossovera. Zmieniono kształt maski i grill, aby uzyskać bardziej trójwymiarowy efekt. Po jednej i drugiej stronie znalazły się pionowe wloty powietrza. Przeprojektowano również światła, które teraz mają zintegrowane światła do jazdy dziennej.

Lexus NX - druga generacjaLexus NX - druga generacja Lexus

Na tyle natomiast widać nowy rodzaj świateł i zrezygnowano z emblematu Lexusa na rzecz pełnej nazwy. Dzięki światłom auto wygląda na masywniejsze i bardziej uziemione.

Również wnętrze zostało zmienione. Wykorzystano nowe materiały i zmieniono kształt deski rozdzielczej. Nadal jednak zachowało linię charakterystyczną dla marki. Pierwsze, co się rzuci w oczy to 7-calowy ekran odpowiedzialny za wskaźniki, znajdujący się przed kierowcą oraz ekran dotykowy obsługujący multimedia. Wdrożono również nowy system operacyjny Lexus Interface.

Poza ekranami, klienci mogą spodziewać się podgrzewanych foteli w standardzie oraz więcej miejsca nad głową i dodatkową przestrzeń załadunkową. W opcjach znalazł się natomiast wyświetlacz head-up, bezprzewodowa ładowarka, panoramiczny dach i podgrzewane tylne siedzenia. Producent również zmodyfikował oświetlenie ambientowe, które poza tematem przewodnim, jak las tropikalny czy wodospad, dysponuje także 64 kolorami.

Lexus NX - druga generacjaLexus NX - druga generacja Lexus

Jeśli chodzi o systemy, to na pokładzie znalazł się chociażby Safe Exit Assist, który ma zapobiegać przed otworzeniem drzwi, gdy np. zbliża się rowerzysta. Poza tym NX wykorzystuje najnowszy Lexus Safety System+ 3.0, w którego skład wchodzą systemy i asystenci bezpieczeństwa np. inteligentne światła, rozpoznawanie znaków drogowych i inne.

Lexus NX – silniki

Jako napęd producent udostępnia dwa silniki spalinowe i dwie hybrydy. Pierwszym silnikiem benzynowym jest 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,5 L. Wytwarza on 199 KM mocy. Jest on połączony z 8-biegową, automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła.

Drugi silnik to turbodoładowana jednostka 2,4 L, która osiąga 279 KM i 430 Nm momentu obrotowego. On również zestrojony jest z taką samą skrzynią, co wersja 2,5 L i również posiada napęd na wszystkie koła.

Lexus NX - druga generacjaLexus NX - druga generacja Lexus

Dla tych, którzy chcą być bardziej przyjaźni środowisku Lexus w ofercie ma dwie hybrydy 350h i 450h+. 350h posiada 242 KM, a 0-100 km/h pokonuje w 7,7 s. Tutaj producent oferuje napęd albo tylko na przednie koła albo na wszystkie.

450h+ jest czymś jeszcze ciekawszym, gdyż jest to pierwsza hybryda typu plug-in marki. Składa się ona z silnika 2,5 L oraz z baterii litowo-jonowych o pojemności 18,1 kWh. Łącznie moc, jaką posiada auto to 306 KM. Auto jest w stanie tylko na napędzie elektrycznym jeździć do prędkości 135 km/h. Gdy akumulator jest rozładowany wtedy w trakcie jazdy jest w stanie się podładować, natomiast, aby naładować go do pełna należy poświęcić 4,5 godziny, chyba, że ma się ładowarkę z większą mocą wtedy czas spada do 2,5 godziny.

Lexus LF-ZLexus LF-Z to zapowiedź 20 nowych modeli marki. Do 2025 roku

Lexus NX - nowa platforma

Lexus NX zbudowany zostanie na platformie TNGA-K, która gwarantuje niższy środek ciężkości, większą sztywność i lepsze prowadzenie. Nowy NX jest również lżejszy od swojego poprzednika, nawet o 91 kg.

Nowy NX będzie również oferowany z pakietem F Sport, która to sprawi, że auto będzie wyglądało agresywniej i obejmuje również aktywne zawieszenie.

Lexus NX wejdzie do produkcji w trzecim kwartale tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Zobacz wideo
Więcej o: