Ruch w miastach staje się na tyle duży, że ogromnego znaczenia nabiera jego precyzyjne regulowanie. A w tym pomaga m.in. sygnalizator S-3, czyli tzw. sygnalizator kierunkowy. Co on daje? Wskazuje prowadzącemu kierunek jazdy, w którym może się poruszać bezkolizyjnie. Dobry przykład dotyczy lewego pasa i dopuszczenia możliwości skrętu w lewo. Czy skręt w lewo z automatu daje kierowcy opcję wykonania manewru zawracania. No właśnie... nie. Skręt w lewo to skręt w lewo. Żeby użytkownik drogi miał możliwość zawrócenia za sygnalizatorem, musi wystąpić jeden z trzech warunków.
Kielce, skrzyżowanie ulic Sandomierskiej i Śląskiej MICHAŁ WALCZAK
Użytkownik drogi, który pomimo zakazu zdecyduje się na zawrócenie na zielonej strzałce, powinien liczyć się z mandatem karnym. Funkcjonariusze wlepią prowadzącemu grzywnę o wartości 250 zł. Poza tym do konta kierowcy zostanie dopisanych aż 5 punktów karnych. W jaki sposób policjanci ujawnią wykroczenie? Mogą zrobić to osobiście - bo np. będą się poruszać za kierowcą, ewentualnie przy pomocy monitoringu lub wchodzących ostatnio do służby dronów. Brak policjanta na skrzyżowaniu nie oznacza zatem, że prowadzący nie dostanie mandatu za zieloną strzałkę.