Pomarańczowa Toyota Supra z 1994 roku poddana przeróbkom nie jest najbardziej subtelnym samochodem na świecie, tak samo jak "Szybcy i Wściekli" to nie seria wyjątkowo wyrafinowanych filmów. Nie przeszkodziło to jej zdobyć ogromnej popularności na całym świecie.
Jedną z bohaterek filmu była pomarańczowa Toyota Supra, którą jeździł drugi z bohaterów. Brian był gliniarzem pracującym pod przykrywką, który rozpracowywał specyficzny gang. Przestępcy ścigali się sportowymi autami. Sławna para wspólnie wystąpiła w dwóch częściach: oryginalnym filmie "Szybcy i Wściekli" (ang. "The Fast & the Furious") oraz jego kontynuacji zatytułowanej "Za szybcy, za wściekli" (ang. "2 Fast 2 Furious").
Wkrótce kultowy samochód będzie wystawiony na sprzedaż przez dom aukcyjny Barrett-Jackson. Miłość do motoryzacji nie przyniosła szczęścia aktorowi, który wcielił się w rolę Briana. Paul Walker zginął tragicznie 30 listopada 2013 roku na fotelu pasażera swojego Porsche Carrera GT. Jego legenda żyje do tej pory i przysporzyła dodatkowej popularności pomarańczowej Toyocie.
Dlatego należy przygotować się psychicznie na szaloną kwotę. Kultowy filmowy samochód jest gruntownie zmodyfikowany. Zmiany objęły przede wszystkim wygląd i nie trafią w subtelne gusta, ale wykonanie jest najwyższej jakości. Charakterystyczny lakier Toyoty Supry Briana z "Szybkich i Wściekłych" pochodzi z palety marki Lamborghini i nazywa się Candy Orange.
Wściekła Supra na bokach karoserii ma grafiki "Nuclear Gladiator" autorstwa słynnego Troya Lee, zestaw spoilerów firmy Bomex, pokrywę silnika w stylu TRD (Toyota Racing Developement), tylne skrzydło APR wykonane ze stopów aluminium, 19-calowe obręcze kół marki Dazz Motorsport Racing Hart M5 oraz wiele innych dodatków.
Zmiany nie ominęły również wnętrza, które jest wykończone tapicerką z niebiesko-czarnej alkantary, wyposażone w dodatkowe wskaźniki, sportową kierownicę Momo oraz zestaw audio Pioneer. Ciekawostkę stanowi wybierak trybów pracy automatycznej skrzyni biegów udający drążek ręcznej przekładni. Takie były filmowe wymagania i realia.
Również z tego powodu modyfikacjom nie został poddany silnik ani układ napędowy. Komora silnika wygląda zaskakująco skromnie. Kryje się w niej seryjna, ale legendarna rzędowa, sześciocylindrowa jednostka napędowa JZ-2GTE. Jest znana z niesamowitej trwałości i posłusznego znoszenia absurdalnie wysokich mocy. Tu z pojemności trzech litrów dzięki dwóm turbosprężarkom uzyskuje "zaledwie" 324 KM. Takie były fabryczne parametry tej jednostki napędowej.
Zdarzały się egzemplarze, które po zmianach rozwijały 1000 KM i więcej, ale skromna moc nie powinno odstraszać amatorów zakupu. Wręcz przeciwnie. Bardzo trudno znaleźć jakąkolwiek Suprę czwartej generacji (A80) z silnikiem w oryginalnym stanie. Niemal wszystkie były poddawane mniej lub bardziej udanemu tuningowi. Między innymi również dzięki sławie egzemplarza ze zdjęć, co jest wyjątkową ironią losu.
Toyota Supra z "Szybkich i Wściekłych" to żywa legenda tuningu z lat 90., inspiracja dla tysięcy fanów modyfikacji aut oraz filmowa ikona. Na pewno nie będzie tania. Aukcja Barrett-Jackson jest zaplanowana w dniach 17-19 czerwca 2021 roku. Lepiej już zacząć zbierać drobne.