Sentymentalna podróż Porsche. 924 Carrera GTS jak nowy

Walter Röhrl w 1981 roku ścigał się w Porsche 924 Carrera GTS w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec. Od tamtej pory nie miał okazji już siedzieć w tym aucie i teraz na swoje 74 urodziny miał taką możliwość.

Walter Röhrl w 1981 roku zajął drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec. Jeździł wtedy czarno-złotym Porsche 924 Carrera GTS ze specjalną homologacją. Powstało jedynie 50 stuk dostosowanych do wymogów wyścigów Grupy 4. Ponadto powstało 9 prototypów, a auto Röhrla było 5 z nich.

Auto posiadało kilka dodatkowych funkcji, jak m.in. osłona miski olejowej i skrzyni biegów, a także dystrybutor paliwa z modelu 928.

Porsche 924 Carrera GTSPorsche 924 Carrera GTS Porsche

Przywracając auto do jego dawnej świetności trzeba było przywrócić oryginalny czarno-złoty kolor nadwozia nawiązujący do sponsoringu koniaku Monnet. Po swojej karierze auto zostało przemalowane na niebiesko. Poza tym specjaliści odpowiedzialni za odrestaurowanie pojazdu wymienili układ paliwowy, zaciski hamulców czy obudowę intercoolera. Samochód posiada również oryginalne sprzęgło wyścigowe i jest osadzony na zestawie opon 255/55 R15 Pirelli z oryginalnym wzorem bieżnika.

Pod maską znalazł się zmodyfikowany silnik Volkswagena EA831, czyli 2-litrowa, 4-cylindrowa turbodoładowana jednostka używana przez cały sezon w 1981 roku.

Walter Röhrl nie krył ponoć wzruszenia i przyznał, że siedząc za kierownicą tego auto poczuł się o 40 lat młodziej.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA