Nowy Bentley Continental GT Speed na torze Silverstone. Da się nim driftować

Do oferty Bentleya Continentala GT dołącza nowa odmiana Speed. Na torze Silverstone pokazano, że można nim driftować.

Poza większa mocą nowy GT Speed ma również skrętne tylne koła. Jest także pierwszym Bentleyem z tylnym elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Według producenta pojazd jest zwinniejszy niż klasyczny GT i szybciej wystartuje z zakrętu. Nowo skonfigurowany tryb Sport wyłącza prawie system przeciwdziałający nadsterowności, który funkcjonuje w trybach Comfort i Bentley.

Bentley zapewnia również, że ich GT Speed może mieć największe hamulce na świecie – tarcze węglowe o rozmiarze 440 mm i sporych rozmiarów zaciski. Według firmy wykorzystanie hamulców nowej generacji z takiego materiału spowodowało zaoszczędzenie masy o 35 kg.

Pod maską znalazł się podwójnie turbodoładowany silnik W12 o pojemności 6 litrów. Produkuje on 659 KM mocy, w porównaniu do zwykłego GT z tym silnikiem, który generuje 635 KM. Moment obrotowy pozostaje taki sam i wynosi 900 Nm. Co więcej, ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów może zmieniać biegi o połowę krócej niż standardowy GT w trybie Sport.

Prędkość maksymalna to 335 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w 3,6 s.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.