Audi Q4 e-tron, auto premium za dość niskie pieniądze. Oczywiście, jak na elektryka tej klasy

Jakiś czas temu swoją premierę miało Audi Q4 e-tron, czyli pierwszy elektryczny pojazd z Ingolstadt zbudowany na platformie MEB. Jego wyjściowe nie są takie przerażające.

Co ma wspólnego Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq i Audi Q4 e-tron? Z technicznego punktu widzenia bardzo dużo, a w szczególności platformę MEB. Ten ostatni otrzymał już ceny w oficjalnym konfiguratorze na stronie producenta.

Audi Q4 e-tron na razie jest sprzedawany w nadwoziu SUV, w późniejszym okresie sprzedaży ma być również dostępny z nadwoziem Sportback, który prawdopodobnie będzie nieco droższy. Na ten jednak moment Niemcy dosyć rozsądnie podchodzą z ceną tego modelu. Wyjściowo polski klient będzie musiał zapłacić 195.100 zł z baterią o pojemności 52 kWh oraz mocą 170 KM. Przy takiej konfiguracji auto rozpędza się 0-100 km/h w 9 sekund i jest w stanie przejechać 341 km. W konfiguratorze widnieje, jako Q4 e-tron 35.

Audi Q4 e-tronAudi Q4 e-tron fot. Audi

W ofercie znalazło się również miejsce dla mocniejszej wersji Q4 e-tron 40. W tym wypadku akumulator jest już pojemniejszy – 77 kWh, a moc, jaką dysponuje auto to 204 KM. Zasięg wynosi 497 km, a pierwszą „setkę” jest w stanie osiągnąć w 8,5 sekundy. Wyjściowa cena opiewa na 219.100 zł.

Oczywiście w przyszłości Audi dołoży jeszcze bardziej pojemne baterie, zwiększające zasięg, ale również podbijające cenę. W ofercie producenta jest też sporo opcji, ale też spowodują znaczny skok ceny.

Audi Q4 e-tronAudi Q4 e-tron fot. Audi

Niemniej cena poniżej 200 tysięcy zł za auto klasy premium i w pełni elektryczne, może być dosyć atrakcyjną ofertę dla niektórych. Skoda, która jest niższej pozycjonowana ze swoją Enyaq zaczyna się od 182.300 zł. Jak widać różnica nie jest wielka.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA