Podążanie z duchem czasu wymaga zmian. A marka Kia pokazuje, jak powinna wyglądać prawdziwa (r)ewolucja. Po unowocześnieniu i elektryfikacji gamy modelowej, nowym jeżyku stylistycznym i nowym logo na całym świecie, przyszedł czas na zmiany na własnym podwórku. Kia Motors Polska formalnie zmieniła nazwę na Kia Polska. Podobna zmiana dotyczy także Kia Europe.
Zarówno w Polsce, jak i w Europie, Kia oficjalnie zarejestrowała nową nazwę i logo, które odzwierciedlają nową wizję marki. Kia zmienia się w dostawcę zrównoważonych środków transportu, rozszerza działalność o nowe obszary biznesowe i przyspiesza rozwój samochodów nowej generacji, które będą przyjazne środowisku.
Zmiana nazwy z Kia Motors Europe na Kia Europe oraz z Kia Motors Polska na Kia Polska jest zgodna z długoterminową strategią "Plan S" marki zaprezentowaną w ubiegłym roku. Nowa strategia ma pomóc firmie objąć pozycję lidera zrównoważonej mobilności. Chodzi w niej nie tylko o samochody elektryczne nowej generacji, ale również rozwiązania i usługi z zakresu mobilności. Jednocześnie dzięki wykorzystaniu energii ze źródeł odnawialnych i materiałów pochodzących z recyklingu, Kia będzie promować produkcję w sposób zrównoważony.
Rozwój marki Kia koncentruje się teraz na popularyzacji samochodów eklektycznych typu BEV. W tym celu, do 2026 roku, planujemy wzbogacić gamę modeli na świecie o siedem nowych aut tego typu. Wśród nich znajdą się hatchbacki i SUV-y należące do różnych segmentów. Dzięki zastosowaniu w ich konstrukcji nowej modułowej platformy E-GMP, każde z tych aut będzie zapewniało duży zasięg i szybkie ładowanie. Pierwszy etap nowego ekscytującego wyzwania dla marki Kia rozpoczął się w marcu tego roku wraz z premierą EV6, nowego elektrycznego crossovera
– mówi Leszek Sukiennik, dyrektor zarządzający Kia Polska.