W końcu zaprojektują ostatni fragment A2. Koniec prac za cztery lata

GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie ostatniego brakującego odcinka autostrady A2. Mowa o fragmencie od Białej Podlaskiej do granicy państwa.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najbardziej korzystną ofertę na zaprojektowanie odcinka autostrady A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa (Kukuryki). Wybrano propozycję konsorcjum firm Multiconsult Polska (lider) i Value Engineering (partner). Opracowanie dokumentacji na ostatni fragment autostrady łączącej zachodnią i wschodnią granicę Polski wyceniono na 13 357 800 zł.

Zobacz wideo
Krok po kroku zmierzamy do ukończenia kolejnego ciągu autostrady. Mamy już całą A4, budujemy ostatnie odcinki A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową, a w realizacji jest też ponad 100 km A2 od końca obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej. Na ostatni fragment tej trasy, do granicy z Białorusią w Kukurykach, opracowana zostanie dokumentacja projektowa i uzyskamy pozwolenie na realizację inwestycji drogowej. To, po uzyskaniu finansowania, pozwoli sprawnie wyłonić wykonawców ostatnich odcinków A2

- podkreślił Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.

Projektowanie ostatnich 32 kilometrów A2

Zadaniem wykonawcy będzie stworzenie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w ciągu 30 miesięcy od dnia podpisania umowy. Nowa trasa, od węzła Biała Podlaska (km 624+830) do granicy z Białorusią (km 657+703), będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod budowę w przyszłości trzeciego pasa.

Autostrada A2, Biała Podlaska - granica państwaAutostrada A2, Biała Podlaska - granica państwa GDDKiA

A2 od węzła Lubelska do granicy państwa

W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 kilometrów autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisano umowy na dwa kolejne odcinki autostrady - pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Pod koniec stycznia tego roku podpisano umowę na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Te trzy fragmenty mają łączną długość ok. 37 kilometrów. Planowany termin zakończenia prac przewidziany jest na lato 2024 r.

W kwietniu br. podpisano umowy na cztery kolejne fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej o łącznej długości ponad 63 kilometrów:

  • Malinowiec – Łukowisko;
  • Swory – Biała Podlaska;
  • Siedlce Zachód - Malinowiec;
  • Łukowisko - Swory.

Autostrada A2 - długość docelowaAutostrada A2 - długość docelowa GDDKiA

A2 Łódź - Warszawa zyska dodatkowy pas ruchu

W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie koncepcji poszerzenia autostrady A2 na długości 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Docelowo autostrada A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ - po trzy pasy ruchu. Po zapewnieniu finansowania nastąpi ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Przebudowa autostrady potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewidywane jest w drugiej połowie 2025 r.

Autostrada A2Autostrada A2 GDDKiA

Autostrada A2Autostrada A2 GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.