Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oficjalnie zadebiutuje w Polsce 27 kwietnia 2021 roku. Już dziś marka opublikowała jednak cennik modelu i uruchomiła przedsprzedaż. Ile trzeba zapłacić za japońską hybrydę plug-in? Auto kosztuje co najmniej 160 990 złotych. Cena ta jest jednak dostępna wyłącznie w ofercie rabatowej. Nabywcy pierwszych egzemplarzy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mogą bowiem liczyć na zniżkę wynoszącą aż 25 tys. zł - opust o wartości 15 tys. zł, opust 5 tys. zł za pozostawienie starego auta w rozliczeniu i opust 5 tys. zł dla lojalnych klientów marki.
Ile zatem kosztuje Mitsubishi Eclipse Cross PHEV bez rabatu? Model bazowy Invite Plus został wyceniony na 185 990 złotych. Wersja Intense Plus kosztuje 205 990 złotych, a Instyle Plus 214 990 złotych. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Invite Plus będzie standardowo wyposażany w:
Modele Intense Plus poszerzą listę wyposażenia o reflektory przednie Bi-LED, adaptacyjny tempomat, kamerę 360 stopni, wyświetlacz head-up, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, tapicerkę foteli ze skóry syntetycznej oraz systemy monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu, monitorowania martwego pola i rozpoznawania znaków drogowych. Topowy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle Plus posiada też elektrycznie sterowany dach panoramiczny, tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację fotela kierowcy i pasażera, podgrzewane przednie i tylne siedziska, podgrzewaną przednią szybę, system nawigacji oraz system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV korzysta z hybrydy plug-in znanej z modelu Outlander. To oznacza obecność trzech jednostek napędowych. SUV korzysta z napędu 2.4-litrowego benzyniaka MIVEC oraz dwóch silników elektrycznych. Jako że jeden z elektryków pojawia się przy przedniej, a drugi przy tylnej osi, nawet podczas jazdy na zasilaniu EV Mitsubishi może korzystać z napędu na cztery koła. Eclipse Cross PHEV rozpędza się do pierwszej setki w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 162 km/h.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV posiada baterię litowo-jonową o pojemności 13,8 kWh. Zasięg? Hybryda po naładowaniu z gniazdka może pokonać w trybie zeroemisyjnym 45 km. Wartość rośnie do 55 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii? Z domowego gniazdka trwa 6 - 7 godzin. Przy użyciu szybkiej ładowarki do 80 proc. można doładować akumulator w 25 minut. Spalanie benzyny? Na dystansie pierwszych 100 km to nie powinno przekroczyć 2 litrów - przynajmniej według deklaracji producenta. Później apetyt silnika spalinowego sięgnie 7,4 litra.