Inteligentny układ hamulcowy. Giganci już nad nim pracują. Ma się komunikować z oponami

Oponiarski gigant Goodyear podjął współpracę z holenderską organizacją badawczą TNO. Wspólnie pracują na prototypem, na którym testowane będzie działanie opon komunikujących się z układem sterowania pojazdu, a zwłaszcza z układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

W pojeździe demonstracyjnym inteligentne opony Goodyear mają być połączone z systemem ABS samochodu będzie można zoptymalizować skuteczność hamowania w zależności od sytuacji i stanu opon, jednocześnie wspomagając sterowność pojazdu. Z wielu wcześniejszych badań firmy wynika, że współpraca tych dwóch elementów może zmniejszyć stratę drogi hamowania nawet o 30 proc. W badaniach poszukuje się bardziej zaawansowanej integracji, aby zoptymalizować drogę hamowania z uwzględnieniem warunków pracy opony i nawierzchni drogi.

Wyniki badań powinniśmy poznać już na początku 2022 r. Z czasem to innowacyjne rozwiązanie z prototypu ma trafić do produkcyjnych samochodów, którymi jeździmy na co dzień. Bezpieczeństwo na drodze to priorytet obu firm.

Goodyear EfficientGrip Performance 2"Najlepsze pod względem przebiegu". ADAC oceniło nowe opony

Biorąc pod uwagę informacje, jakie opona może przekazać pojazdowi w połączonym środowisku, możliwości są ogromne. TNO w podobny sposób myśli o lepszej przyszłości i cieszymy się, że możemy rozwijać ten projekt, aby zobaczyć, jak możemy nadal poprawiać osiągi pojazdów

- powiedział Chris Queen, starszy dyrektor ds. innowacyjnych technologii w Goodyear. Z kolei Ellen Lastdrager, Dyrektor Zarządzający Departamentu Ruchu i Transportu TNO dodaje:

TNO skupia się na zwiększaniu bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju ruchu i transportu, a ta współpraca ma na celu zaoszczędzenie każdego możliwego centymetra drogi hamowania. Jesteśmy przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i systemów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków i ratowania życia.

Opony są jedynym elementem łączącym pojazd z drogą, a ta kluczowa pozycja pozwala im na przekazywanie informacji zwrotnych, które mogą być użyteczne dla pojazdu. W miarę rozwoju mobilności, gdy pojazdy i miasta stają się coraz bardziej inteligentne, skomunikowane opony Goodyear będą miały na celu zmianę sposobu, w jaki prowadzimy samochód.

Zobacz wideo Studio Biznes. Recenzujemy odświeżony Nissan X z nowym silnikiem
Więcej o: