Ogniwa wodorowe to dosyć ciekawy pomysł, jako alternatywne źródło energii, ale niezbyt popularne wśród producentów. Jednak jednym z nich, którzy wykorzystują tę technologię jest Hyundai, chociażby w modelu Santa Fe FCEV.
Teraz, aby umocnić swoją pozycję w zakresie ogniw wodorowych, Hyundai nawiązał współpracę z Forze Hydrogen Racing – grupą studentów, którzy projektują, budują i ścigają się w samochodach z napędem wodorowym, aby promować ogniwa, jako dobre źródło napędu bezemisyjnego.
Hyundai chce wziąć udział w tworzeniu ich auta Forze IX. Docelowo, gdy auto będzie ukończone ma ważyć 1500 kg. Ma być to najlżejsze auto elektryczne napędzane ogniwami wodorowymi. Prędkość maksymalna ma wynieść 300 km/h. Moc, jaką będą generowały dwa systemy ogniw paliwowych to 816 KM, które będą przesyłane na wszystkie koła.
Współpraca między Hyundaiem i Forze umożliwia studentom konsultowanie się z inżynierami z Centrum Technicznego Hyundai Motor Europe w Rüsselsheim w Niemczech w celu uzyskania ich wiedzy, doświadczenia i wsparcia.