Jeep pokazał terenówkę na prąd. Magneto to Wrangler z wtyczką i z manualem

Jeep Magneto to samochód, który amerykański producent zapowiadał od dłuższego czasu. Elektryczna terenówka wreszcie ujrzała światło dzienne. Tak - jest Wranglerem na prąd, ale ma manualną skrzynię biegów.

Pojawienie się Jeepa Magneto to kolejny dowód na to, że elektryfikacja dociera do każdego, nawet najdalszego zakątka motoryzacji. Magneto to elektryczna wersja kultowej terenówki - krótkiego Jeepa Wranglera Rubicona.

Zobacz wideo Jeepy Compass 4xe i Renegade 4xe na pierwszym filmie

Elektryk z manualną skrzynią biegów

Jeep Magneto zadebiutował w USA w stanie Utah podczas Easter Jeep Safari, corocznej imprezy fanów amerykańskich samochodów terenowych. Choć producent nie ujawnił szczegółowych danych technicznych, sporo wiadomo.

Magneto ma 285 KM mocy i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów (tak, takiej ze sprzęgłem i w ogóle) co jest bardzo nietypowym, jak na auto elektryczne, rozwiązaniem, Producent argumentuje wybór manualnej przekładni lepszą sprawnością w terenie i osiągami. A na te w Magneto nie ma co narzekać - od zera do 100 kilometrów na godzinę elektryczny Jeep rozpędzi się w 6,8 sekundy. Układ napędowy bazuje na czterech bateriach o łącznej pojemności 70 kWh i 800-woltowej instalacji elektrycznej.

Jeep Magneto concept - elektryczny WranglerJeep Magneto concept - elektryczny Wrangler Jeep

Jeep Magneto concept - elektryczny WranglerJeep Magneto concept - elektryczny Wrangler Jeep

Jeep Grand Wagoneer i Jeep WagoneerJeep Grand Wagoneer wreszcie oficjalnie. Jego ekrany mają 45 cali długości

Poczwórny debiut

Razem z modelem Magneto Jeep pokazał trzy inne koncepcyjne premiery. M.in. plażową wariację o nazwie Jeepster Beach - samochód typu buggy inspirowany Jeepem Commando z lat 60. ubiegłego wieku, który z dwulitrowego silnika wykrzesał 340 KM. Inną nowością jest Jeep Gladiator Red Bare, czyli nowego amerykańskiego pickupa w wersji "terenoodpornej" - pod maską mamy trzylitrowego diesla, drzwi bez szyb, mocniejsze zawieszenie, bardziej terenowe zderzaki (które zapewniają większe kąty zejścia i natarcia) i koła z 37-calowymi oponami. Trzecią nowością zaprezentowaną na pustyni w Utah jest Orange Peelz, który część rozwiązań dzieli z pickupem Red Bare - mamy większy prześwit, większe koła i 300-konny motor 3.6 V6.

Jeep Magneto to samochód koncepcyjny, ale jest o nim głośno już od dłuższego czasu. Pytanie czy kiedykolwiek trafi do seryjnej produkcji. Tego na ten moment nikt nie wie.

Jeep Gladiator Red Bare, Magneto, Jeepster Beach i Orange PeelJeep Gladiator Red Bare, Magneto, Jeepster Beach i Orange Peel Jeep

Jeep Renegade Trailhawk 4xeOpinie Moto.pl: Jeep Renegade Trailhawk 4xe. Mały Jeep ma teraz wtyczkę i aż 240 KM

Jeep GladiatorJeep Gladiator w Polsce. Znamy już pełny cennik i dane silnika dla Europy

Więcej o: