Nowe Fordy F Super Duty oficjalnie. Z V-ósemkami. Benzynowa ma 7,3 l, a diesel - aż 1423 Nm

Fordowska rodzina Super Duty to seria pikapów stworzonych do ciężkiej pracy. Określa się je zwykle mianem "wołów roboczych", a ich zadaniem jest przemierzanie olbrzymich rancz, przeciąganie ciężkich przyczep, wożenie na pace dosłownie wszystkiego i babranie się w błocie.

W USA naprawdę kochają pikapy

Oczywiście po amerykańskich drogach jeździ całe mnóstwo najzwyklejszych i najnormalniejszych samochodów, które doskonale znamy i z Europy. Niektóre różnią się rozmiarem, bo jak wiadomo Amerykanie lubią wszystko, co duże. SUV-y u nas nazywane dużymi (albo i wielkimi) za oceanem uchodzą za średniej wielkości. Nie można jednak zapominać o kochanych tam pikapach. Trzy najpopularniejsze samochody w USA to nie "cars", a "trucks" - Ford serii F, Chevrolet Silverado oraz RAM. Najwięcej sprzedaje się ich zwykłych wersjach, F-150, Silverado 1500 i Ram 1500, ale każdy z nich ma w rodzinie znacznie większych braci.

Największe wrażenie robią ich odmiany Super Duty (Ford i Ram) oraz Heavy Duty (Chevrolet), a więc te przeznaczone do najtrudniejszej pracy. Jak ogromne mogą to być samochody zobaczycie w tym materiale:

Ford pokazał nową rodzinę Super Duty

Amerykański oddział Forda zawsze dawkuje informacje o swoich nowych modelach, stopniując napięcie. Na pierwszych zdjęciach widzimy Fordy F-250 i F-350 Super Duty, a więc nie pokazano jeszcze największych przedstawicieli gatunku. Wiemy za to, że pod maską nie zabraknie imponujących silników. Potwierdzono, że pikapy będą napędzać dwie V-ósemki. Benzynowa ma około 430 KM i 7,3 litra pojemności. Większe wrażenie robi jednak potężny diesel 6.7 Power Stroke V8. Moc zbliża się do 500 KM, ale maksymalny moment obrotowy to monstrualne 1 423 Nm. Czy da się to porównać do jakiegokolwiek samochodu, który kupimy w naszych salonach? Nie bardzo. Dla przykładu moment obrotowy w topowych dieslach Mercedesa i BMW waha się miedzy 700 a 800 Nm. Jakiś czas temu mówiliśmy sporo o Audi SQ7, której wysokoprężna V-ósemka dostarcza aż 900 Nm. SUV-ów z pikapami Super Duty porównywać bezpośrednio oczywiście nie można, ale chcieliśmy uwypuklić tę różnicę. To naprawdę samochody do przeciągania wszystkiego podczas najcięższej pracy.

Zobacz wideo Ford Explorer - testujemy kolosa z USA

Fordy Super Duty. Nie tylko niutonometry robią wrażenie

Ford obiecuje najlepsze parametry w klasie, jeśli chodzi o to, ile seria F może wziąć na pakę i przeciągnąć za sobą. Na wszystkie liczby konkretnych odmian trzeba jeszcze poczekać, ale już podano następujące. Podczas normalnego holowania Fordy Super Duty przeciągną przyczepę o masie do 24 200 funtów (ok. 11 000 kg), a na pace przewiozą nawet 7 850 funtów (ok. 3560 kg). Dla Amerykanów ważne jest także, jak ciężką naczepę kempingową przeciagnie pikap przy dwóch specjalnych mocowaniach - fifth-wheel oraz gooseneck. Dla Super Duty to odpowiednio 32 500 i 37 000 funtów (ok. 14 740 i 16 700 kg) .

Fordy F Super DutyFordy F Super Duty fot. Ford

Fordy F Super DutyFordy F Super Duty fot. Ford

Pikap do pracy ma być odpowiednio wyposażony

Europejczycy traktują pikapy jako samochody do ciężkiej pracy. Amerykanie też, ale to nie oznacza, że mają być surowo wykonane i źle wyposażone. Na Starym Kontynencie chciał nas do tego przekonać Mercedes Klasy X, ale mu się nie udało. Z kolei w USA połowa Fordów Super Duty sprzedaje się w topowych wersjach wyposażenia. Podobnie jest w przypadku serii Heavy Duty konkurencyjnego Chevroleta. Dlatego nie powinny nikogo dziwić wnętrza ze zdjęć.

System multimedialny to najnowsza wersja SYNC z numerem 4. Swoje wskazania może wyświetlać na aż 12-calowym ekranie. Wyświetlacz jest na tyle duży, że opracowano dla niego możliwość pracy na kilku oknach jednocześnie. Ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay i Android Auto pikapy połączą się nie tylko za pomocą kabla, ale także bezprzewodowo. Super Duty mogą być połączone z internetem, a do chmury cały czas (24/7) przekazywać informacje o aucie. Samochód synchronizuje się z aplikacją na telefonie. Wykończenie i wyposażenie ma stać na wysokim poziomie - nie zabraknie choćby skóry, najnowszych systemów bezpieczeństwa i wsparcia oraz wielu opcji z zakresu komfortu.

Czerwone Fordy Super Duty pozują do zdjęć w z pakietem Lariat Sport Appearance Package, w którym punktem honoru projektantów było pozbycie się z nadwozia chromu. Nie martwcie się jednak, Super Duty z chromowanymi elementami również znajdą się w ofercie.

Fordy Super DutyFordy Super Duty fot. Ford

Fordy Super DutyFordy Super Duty fot. Ford

Fordy Super DutyFordy Super Duty fot. Ford

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.