Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę nowego fragmentu autostrady A2 na wschodzie kraju. To ostatni z planowanych odcinków A2, który powstanie pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską.
Oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor opiewająca na kwotę 528,9 mln zł została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Malinowiec a węzłem Łukowisko.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 kilometrów autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 kilometrów autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac to lato 2024 r.
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. W lutym br. wybrano najkorzystniejsze oferty na trzy odcinki:
W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią, pod koniec grudnia 2020 r. ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy, a z początkiem lutego odbyło się otwarcie ofert. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie koncepcji poszerzenia autostrady A2 na długości 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Docelowo autostrada A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ - po trzy pasy ruchu. Po zapewnieniu finansowania nastąpi ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Przebudowa autostrady potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewidywane jest w drugiej połowie 2025 r.