Wybrano najkorzystniejsze oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT). Oferty te złożyły firmy Budimex (na pierwszą część trasy) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (na drugi odcinek). Łącznie wpłynęły 22 oferty.
Na zadanie nr 1, między węzłami Chwaszczyno i Żukowo, wybrano ofertę firmy Budimex za 715,17 mln zł, a na zadanie nr 2, między węzłami Żukowo i Gdańsk Południe (z obwodnicą Żukowa), ofertę konsorcjum Mirbudu (lider) i Kobylarni (partner) za 777 mln zł. Obie oferty uwzględniają wydłużenie terminu gwarancji jakości na niektóre elementy infrastruktury o 5 lat oraz skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Projektowanie i roboty budowlane potrwają 38 miesięcy.
Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT razem z obwodnicą Żukowa ma mieć długość około 39 km. Trasa została podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
W województwie pomorskim trwają już prace na trzech odcinkach S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. W fazie przetargu łącznie z OMT jest siedem odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości ok. 104 km:
Budowa wszystkich odcinków dróg ekspresowych w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców będzie wówczas łącznie z istniejącymi odcinkami blisko 200 kilometrów tras ekspresowych.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 na zachód i północ. Jednocześnie wyprowadzi ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Powstanie nowej trasy ma także odblokować centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciążyć Obwodnicę Trójmiasta w ciągu drogi ekspresowej S6.