Volkswageny na miarę

Volkswagen Fox - mały Volkswagen, zastępujący niezbyt popularne Lupo, to europejska wersja obecnego od dwóch lat na brazylijskim rynku modelu o tej samej nazwie. Volkswagen Polo - nowe polo z przodu wygląda jak... miejska wersja najnowszego Passata. Pierwsze zdjęcia auta zaprezentowano w 30. rocznicę debiutu tego modelu!

Volkswagen Fox

Niemiecki koncern zdecydował o wprowadzeniu Foksa niedługo po tym, jak związana z Renaultem Dacia wypuściła przeznaczonego pierwotnie dla biedniejszych krajów Logana także na bogatsze rynki Europy. Atutem nowego modelu Volkswagena miała być cena poniżej 8 tys. euro. Niestety, te założenia gdzieś przepadły. Podczas prezentacji na Targach Lipskich okazało się, że za podstawową wersję Foksa 1.0/55 KM trzeba zapłacić 8950 euro (cena z rynku niemieckiego). Ale to i tak o 2300 euro mniej niż za nowe Polo z taką samą jednostką napędową. Fox ma 382 cm długości, 166 cm szerokości i 154 cm wysokości, a rozstaw osi 247 cm jest porównywalny z większym Polo. Pomimo niewielkich wymiarów we wnętrzu auta znalazło się miejsce dla czterech osób oraz ich bagażu. Jeśli samochodem podróżuje komplet pasażerów, to za tylną kanapą zmieści się 260 l, natomiast po jej złożeniu pojemność bagażnika wzrasta do 1016 l. W Europie najmniejszy Volkswagen będzie dostępny z trzema silnikami. Podstawowa jednostka to 3-cylindrowy motor benzynowy o pojemności 1,2 l osiągający maksymalnie 55 KM, najmocniejsza zaś - zasilany benzyną silnik 1.4/75 KM. Dla ceniących ekonomiczną eksploatację przewidziano 3-cylindrowego turbodiesla 1.4/70 KM - w cenie wyższej o 150 euro od podstawowej wersji Polo z jednostką benzynową. Czy Fox ma szansę na sukces w starciu z Loganem? Za nowym VW przemawia udana stylizacja oraz sprawdzona technika. Warta uwagi jest wersja z ekonomicznym dieslem. Fox na polskim rynku pojawi się w pierwszym półroczu 2005. Nie powinien kosztować więcej niż 35 tys. zł.

DANE TECHNICZNE

Volkswagen Polo

Polo jest kolejnym Volkswagenem, którego przednia część nadwozia nawiązuje do koncepcyjnych modeli Concept R i S. Charakterystyczna osłona chłodnicy w kształcie herbowej tarczy jest spójna stylistycznie z pokrywą silnika - obie tworzą zarys pierwszej litery z nazwy marki, czyli V. Całości dopełniają trapezoidalne przednie reflektory z wyraźnymi okrągłymi elementami optycznymi. Polo urosło o 1,9 cm - teraz ma 392 cm długości, 165 cm szerokości i 146,5 cm wysokości. Tył samochodu nie przeszedł tak dużych zmian - jedyne nowe elementy to szyba o zmienionym kształcie (jej dolna krawędź przypomina teraz znak V) i inne światła. Styliści Volkswagena zachowali typowe dla obecnej generacji modelu rozróżnienie: wersja 3-drzwiowa dzięki wznoszącej się linii bocznej jest bardziej sportowa, a 5-drzwiowa - stonowana. Odnowiono również wnętrze, w którym wykorzystano wyższej jakości materiały wykończeniowe oraz inny wieniec kierownicy. Na niemieckim rynku nowa generacja Polo będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Trend-line, Comfortline i Sportline. Oprócz elementów zwiększających bezpieczeństwo, jak seryjnie montowane czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz ABS ze wspomaganiem siły hamowania dual-rate, producenci auta oferują za dopłatą m.in.: elektryczną regulację szyb i lusterek, klimatyzację, pilota parkowania, a także układ kontroli ciśnienia w oponach. Pod maską pojazdu może pracować jeden z dziewięciu silników - pięciu benzynowych oraz czterech wysokoprężnych. Pierwsze o mocy od 55 do 100 KM, drugie zaś od 70 do 130 KM. Nowy Volkswagen Polo powinien pojawić się na naszym rynku w pierwszej połowie tego roku oraz zachować dotychczasowe ceny - tak jak w kraju producenta.

DANE TECHNICZNE

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.