Rozbudowa węzła Szczecin Kijewo na skrzyżowaniu autostrady A6 z drogą krajową nr 10 ma zostać zakończona w lipcu tego roku. Właśnie podpisano umowę o wartości ok. 59,9 mln zł. Budową zajmie się firma Budimex, a prace ruszą już na początku przyszłego tygodnia.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą węzła pod Szczecinem. Stąd podpisanie umowy z firmą Budimex. W ramach wcześniejszych prac powstały nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard - Świnoujście i Świnoujście - Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina. Teraz powstanie kolejny wiadukt nad autostradą A6 w ciągu DK10 w stronę Stargardu. Na A6 zostaną usunięte stare betonowe płyty, a w ich miejscu powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż autostrady zostaną wykonane dodatkowe drogi dojazdowe. Powstaną również nowe łącznice - cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.
Dokończenie robót na węźle nie będzie możliwe bez wprowadzania zmian organizacji ruchu i czasowych utrudnień. Jezdnia DK10 w stronę Stargardu będzie musiała zostać zamknięta w celu przebudowy i wyburzenia istniejącego wiaduktu. Dlatego ruch w ciągu DK10 będzie musiał się odbywać dwukierunkowo jezdnią w stronę Szczecina, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
Przebudowa autostrady A6 wiąże się z wprowadzeniem ruchu jedną jezdnią z wyłączeniem wakacji. W okresie największego ruchu na autostradzie A6 powinny funkcjonować dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80. Po przebudowie węzeł będzie miał szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na drogi dojazdowe. W rejonie węzła starą betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który poprawi płynności i bezpieczeństwo ruchu drogowego.