Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy INTERCOR. To to przedsiębiorstwo zaprojektuje i wybuduje drug odcinek autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska między węzłem Łukowisko a miejscowością Swory.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12,5 kilometrów autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego pasa ruchu. Powstaną także drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Autostrada A2, Łukowisko - Swory GDDKiA
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 kilometrów autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady - pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia tych prac to lato 2024 r.
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. W tym roku poznaliśmy oferty na kolejne dwa zadania:
W tym roku wybrano już najkorzystniejszą ofertę na budowę A2 na odcinku od węzła Siedlce Zach,ód do rejonu miejscowości Malinowiec.
W województwie łódzkim i mazowieckim nadal trwa opracowywanie koncepcji poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.
Autostrada A2, Łukowisko - Swory GDDKiA