Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy INTERCOR. To to przedsiębiorstwo zaprojektuje i wybuduje drug odcinek autostrady A2 Siedlce - Biała Podlaska między węzłem Łukowisko a miejscowością Swory.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12,5 kilometrów autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę trzeciego pasa ruchu. Powstaną także drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 kilometrów autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady - pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia tych prac to lato 2024 r.
Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe. W tym roku poznaliśmy oferty na kolejne dwa zadania:
W tym roku wybrano już najkorzystniejszą ofertę na budowę A2 na odcinku od węzła Siedlce Zach,ód do rejonu miejscowości Malinowiec.
W województwie łódzkim i mazowieckim nadal trwa opracowywanie koncepcji poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.