Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miechów - Szczepanowice. Podpisano umowę z konsorcjum firm Fabe Polska (lider) i "SP" Sine Midas Stroy (partner). Koszt prac wyniesie 162,4 mln zł.
Zakres prac obejmuje zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 5,3 km pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice. Wykonawca ma także zaprojektować obiekty inżynierskie, infrastrukturę drogową i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Oprócz wybudowania ciągu głównego S7 przewidziane są także: przebudowa istniejących dróg, dojazd do nieruchomości oraz budowa infrastruktury dla pieszych. Powstaną także urządzenia ochrony środowiska takie jak przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, przepusty ekologiczne i ogrodzenie.
Od północy planowany odcinek S7 zostanie połączony z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów. Od południa trasa połączy się z węzłem Szczepanowice, który z kolei wchodzi w skład realizacji odcinka Szczepanowice - Widoma.
Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
Na odcinku S7 Moczydło - Miechów od lipca ubiegłego roku trwają prace. Z kolei na 13-kilometrowym odcinku S7 Szczepanowice - Widoma roboty rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. Aktualne zaawansowanie prac wynosi 82 proc. a budowa zostanie zakończona jesienią 2021 r.
Jeśli chodzi o fragment Widoma - Kraków, 7 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild. Powodem było nierzetelne wywiązywanie się z umowy, brak pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz zwłoka w realizacji prac. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe, aby wyłonić nowego wykonawcę.
Trasa S7 Miechów - Szczepanowice GDDKiA