Hyundai Tucson debiutuje w wersji N Line. Nawet 265 KM i sportowe dodatki

Hyundai Tucson N Line wreszcie zadebiutował oficjalnie. To wersja "usportowiona", więc o hot-SUV-ie raczej nie ma co mówić. Ale na pewno jest "cieplej" niż w przypadku zwykłej odmiany. Choć głównie za sprawą dodatków i zawieszenia.

Po sukcesie Hyundaia i30 N Koreańczycy postanowili kuć N-kę póki gorąca. Bo nawet nasze doświadczenie pokazuje, że litera N przy modelach Hyundaia oznacza sporo zabawy. Dlatego w gamie jest już i20 N, a w planach jest także sportowy crossover - Kona N. Dlatego Koreańczycy zapowiedzieli też sportowego Tucsona. Jednak póki co wersja N jest tylko w fazie szkiców, a na rynek trafiła odmiana N Line.

Zobacz wideo

Sportowy wygląd

W wersji N Line Tucson otrzymał sporo detali, które wizualnie dodają mu sportowego charakteru. Z przodu parametryczne osłona chłodnicy jest wyższa i szersza niż w bazowym modelu. Pod grillem znajduje się trapezoidalny zderzak z większym wlotem powietrza, a przednie reflektory wyposażono w czarne obramowania. Tucson N Line Nowej Generacji ma 19-calowe felgi aluminiowe z bardziej sportowym parametrycznym wzorem. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów nadwozia. Dla jeszcze większej personalizacji dostępny jest dach w kolorze Phantom Black, który występuje z pięcioma kolorami nadwozia.

Hyundai Tucson N Line 2021
Hyundai Tucson N Line 2021 Hyundai

Wnętrze ze sportowymi akcentami

We wnętrzu znajdziemy zamszowe sportowe fotele z logo N, a kabinę wykończono czerwonymi szwami. Emblematy N znajdują się na kierownicy, skórzanej gałce zmiany biegów i osłonie konsoli drążka zmiany biegów. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu bardziej sportowego charakteru. Pozostałe elementy wyróżniające wersję N Line to metalowe nakładki na pedały, podnóżek oraz listwy progowe.

Sportowe zawieszenie, ale tylko w miękkiej hybrydzie

Poza dynamicznym wyglądem, zoptymalizowano również działanie elektronicznie sterowanego zawieszenia (ECS), co zapewnia bardziej sportowy charakter

ECS automatycznie kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zapewniać najlepsze osiągi i komfort jazdy. Osiąga to biorąc pod uwagę warunki jazdy takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, pokonywane zakręty, wymagania dotyczące hamowania i przyspieszenia. Kontrolując siłę tłumienia na każdym kole, ECS redukuje przechyły, pochylenie i ruch pionowy, poprawiając jazdę. Inżynierowie z Centrum Technicznego Hyundai Motor Europe (HMETC) stworzyli osobne, zoptymalizowane ustawienia parametrów ECS dla wersji N Line z 48-woltowym napędem hybrydowym.

Hyundai Tucson N Line 2021
Hyundai Tucson N Line 2021 Hyundai

Silniki

Wszystkie układy napędowe Tucsona N Line są oparte silniku benzynowym 1.6 T-GDI Smartstream.

  • 1.6 T-GDI Plug-in Hybrid (265 KM)
  • 1.6 T-GDI Hybrid (230 KM)
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V (180 KM)
  • 1.6 T-GDI 7DCT 48V (150 KM)
  • 1.6 T-GDI 6MT (150 KM)

Hyundai Tucson N Line będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku, natomiast warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in pojawią się latem.

Hyundai Tucson N Line 2021
Hyundai Tucson N Line 2021 Hyundai
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.