Po sukcesie Hyundaia i30 N Koreańczycy postanowili kuć N-kę póki gorąca. Bo nawet nasze doświadczenie pokazuje, że litera N przy modelach Hyundaia oznacza sporo zabawy. Dlatego w gamie jest już i20 N, a w planach jest także sportowy crossover - Kona N. Dlatego Koreańczycy zapowiedzieli też sportowego Tucsona. Jednak póki co wersja N jest tylko w fazie szkiców, a na rynek trafiła odmiana N Line.
W wersji N Line Tucson otrzymał sporo detali, które wizualnie dodają mu sportowego charakteru. Z przodu parametryczne osłona chłodnicy jest wyższa i szersza niż w bazowym modelu. Pod grillem znajduje się trapezoidalny zderzak z większym wlotem powietrza, a przednie reflektory wyposażono w czarne obramowania. Tucson N Line Nowej Generacji ma 19-calowe felgi aluminiowe z bardziej sportowym parametrycznym wzorem. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów nadwozia. Dla jeszcze większej personalizacji dostępny jest dach w kolorze Phantom Black, który występuje z pięcioma kolorami nadwozia.
We wnętrzu znajdziemy zamszowe sportowe fotele z logo N, a kabinę wykończono czerwonymi szwami. Emblematy N znajdują się na kierownicy, skórzanej gałce zmiany biegów i osłonie konsoli drążka zmiany biegów. Czarna podsufitka nadaje wnętrzu bardziej sportowego charakteru. Pozostałe elementy wyróżniające wersję N Line to metalowe nakładki na pedały, podnóżek oraz listwy progowe.
Poza dynamicznym wyglądem, zoptymalizowano również działanie elektronicznie sterowanego zawieszenia (ECS), co zapewnia bardziej sportowy charakter
ECS automatycznie kontroluje zawieszenie pojazdu, aby zapewniać najlepsze osiągi i komfort jazdy. Osiąga to biorąc pod uwagę warunki jazdy takie jak prędkość, nawierzchnia drogi, pokonywane zakręty, wymagania dotyczące hamowania i przyspieszenia. Kontrolując siłę tłumienia na każdym kole, ECS redukuje przechyły, pochylenie i ruch pionowy, poprawiając jazdę. Inżynierowie z Centrum Technicznego Hyundai Motor Europe (HMETC) stworzyli osobne, zoptymalizowane ustawienia parametrów ECS dla wersji N Line z 48-woltowym napędem hybrydowym.
Wszystkie układy napędowe Tucsona N Line są oparte silniku benzynowym 1.6 T-GDI Smartstream.
Hyundai Tucson N Line będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku, natomiast warianty hybrydowe i hybrydowe typu plug-in pojawią się latem.