Wszelkiej maści crossovery i SUV-y już w 2019 t. okazały się najczęściej wybieranymi nowymi samochodami w Polsce. SUV-y dopadły w końcu hatchbacki, by w 2020 r. wyraźnie im odskoczyć. To właśnie między tymi rodzajami nadwozia toczyła się w Polsce walka. Choć trudno jest ją nazwać zażartą. Udział hatchbacków dramatycznie się załamał, a SUV-ów rósł w ekspresowym tempie. Zmiana lidera była tylko kwestią czasu.
Drugą ofiarą mody na SUV-y są oczywiście vany, których udział w rynku skurczył się do 1,6 proc. Pozostałe rodzaje samochodów po okresie wyraźnych spadków ustabilizowały swoją pozycję na polskim rynku. Jak wyglądał podział na rodzaje nadwozia w nowych samochodach kupionych w Polsce? Poniżej prezentujemy dane z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR za rok 2020:
IBRM Samar przygotował także ciekawą infografikę, na której widać, jak zmieniał się udział poszczególnych rodzajów nadwozia od 2000 do 2020 roku. Największy wzrost zanotowały oczywiście SUV-y (+40,2 proc.), a stratę - hatchbacki (-27,3 proc.). Odporne na suvowy szał okazały się kombi, które nie dość, że utrzymały swoją pozycję, to nawet poprawiły ją o 2,7 proc.